Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av springpojke
ahlis1 skrev:Min bil är byggd och levereras till säljaren kanske nästa vecka :D
Dock är jag lite orolig att min bil kommer utan rattvärme. Enligt min säljare gäller det kundordrar from 23/9 (jag såg utskicket från volvo) min bil beställdes 3/7 så det borde inte vara något problem, den finns med i min ursprungliga beställning men tittar man på specen nu är den borta. Inte kan de väl ändra utan att meddela!?

Ska dom ta bort rattvärmen med nu?
av Nimrod23
Dock är jag lite orolig att min bil kommer utan rattvärme. Enligt min säljare gäller det kundordrar from 23/9 (jag såg utskicket från volvo) min bil beställdes 3/7 så det borde inte vara något problem, den finns med i min ursprungliga beställning men tittar man på specen nu är den borta. Inte kan de väl ändra utan att meddela!?
Vad menar du "tittar man på specen"? På hemsidan, på din ordersedel eller på "Bygg din volvo"?
av Nimrod23
springpojke skrev:

Ska dom ta bort rattvärmen med nu?
Den är redan borttagen. Nu får man uppvärmda spolarmunstycken istället för rattvärme som standard vid betställning av ny volvo classic. Nerköp enligt mig.
av ahlis1
Nimrod23 skrev:
Vad menar du "tittar man på specen"? På hemsidan, på din ordersedel eller på "Bygg din volvo"?
På en nyutskriven ordersedel finns inte längre rattvärmen med. Den skiljer alltså från den jag skrev på.
Senast redigerad av 1 ahlis1, redigerad totalt 0 gånger.
av gavletommy
Niclas skrev:
kultis skrev:Ni som är väldigt nära att få era bilar, eller redan fått, ändras status någonsin om man loggar in och kollar på min volvo, eller står det rent av samma text tom efter man hämtat ut bilen?
Inte vad jag märkte, det enda som hände var att VIN-nummret kom upp när bilen blev skickad från volvo
Min bil är på steg 2 nu dvs pressverket. Planerad leverans v49.
av Daniel73
springpojke skrev:
Men skojar du? Jag frågade särskilt om detta och JA jag var tvungen o köpa något extra till mina fälgar pga systemet i bilen, detta stämmer alltså inte?
Beror på. Det "gamla" systemet kräver sensorer i däcken medans det nya systemet använder ABS. Vet inte exakt när bytet mellan systemena gjordes
Vart räknas som gamla systemet? Alltså denna bil är ju ny fick den i förra veckan
Då har du utan sensorer i däcken, sensorer gäller bara bilar byggda sommar/höst 2014
av Nimrod23
ahlis1 skrev:
Nimrod23 skrev:
På en nyutskriven ordersedel finns inte längre rattvärmen med. Den skiljer alltså från den jag skrev på.
Ajdå...hoppas att du får rattvärme.
av Nimrod23
gavletommy skrev:
Niclas skrev:
kultis skrev:Ni som är väldigt nära att få era bilar, eller redan fått, ändras status någonsin om man loggar in och kollar på min volvo, eller står det rent av samma text tom efter man hämtat ut bilen?
Inte vad jag märkte, det enda som hände var att VIN-nummret kom upp när bilen blev skickad från volvo
Vaddå, kan du se det på "min volvo"?
Användarvisningsbild
av palmqvist
springpojke skrev:
palmqvist skrev:
springpojke skrev:Frågade säljaren om internet i bilen, men hon sa man får dela internet från mobilen isåfall, frågade om man inte satte in ett sim kort men nej.
Men när jag kom hem och kollade handskfacket så sitter ju simkortshållaren där, och i inställningar för internetmodem står det sätt i simkort, bra koll :roll: har för mig jag läste nånstans att man får med nått "prova på" abbonemang av Volvo när man köper ny bil? Eller var det bara nån kampanj..
Tycker det är underbart när kunderna vet mer än säljarna, min försökte lura på mig att jag behövde TPMS givare i vinterhjulen, men V70 läser av hjulrotationen med ABS systemet, han visste inte heller att det sänkta sportchassit är nivåreglerat plus lite annat
Men skojar du? Jag frågade särskilt om detta och JA jag var tvungen o köpa något extra till mina fälgar pga systemet i bilen, detta stämmer alltså inte?
Tyvärr inte, du får gnälla lite såg nånstans att det kostar runt 3000 att få TPMS för 4 hjul ingen aning om det stämmer dock
av 777
Inlägg av Nimrod23 Idag, 18:57

gavletommy skrev:
Niclas skrev:
kultis skrev:
Ni som är väldigt nära att få era bilar, eller redan fått, ändras status någonsin om man loggar in och kollar på min volvo, eller står det rent av samma text tom efter man hämtat ut bilen?

Själv får jag ett meddelande där det.står "Bilen är levererad" när jag loggar in. Dock inget reg- eller VINnnummer... Ja, just det. Någon bil har jag inte fått heller. :roll:
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 116

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]