Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
Hmm jag har 3449 1 gång / år på XC70n my10 hade jag 5691 delat på 3 gånger / år

Är skatten olika i olika delar i landet eller hur kan det skilja på samma bilmodell?
av prahna
Om skatten är över 3600 betalar man uppdelat i tre delar. Sedan är det så att en 2010 är euro 5 medan en 2016 är euro6 och har lägre skatt.
av prahna
Kommer jag kunna köra så här med mitt sportchassi? Eller är det för hårt? Inte för att någonsin kommer att våga men ändå:)

Leveransdatum satt till vecka 48-49:) längtar:)
av Wahla11
Fick igår reda på att min planerade lev(v49-50)nu istället ligger under v46!!! Roligt när det händer!

Och jag har inte gjort någon ändring i beställningen...
Användarvisningsbild
av joel80
Wahla11 skrev:Fick igår reda på att min planerade lev(v49-50)nu istället ligger under v46!!! Roligt när det händer!

Och jag har inte gjort någon ändring i beställningen...
Vad och när beställde du? Jag har prel lev v48-v49.. beställde 15/9.

Edit: Såg att du i tidigare inlägg beställt en V70 den 9/9. :)
Jag måste nog kontakta säljaren i veckan och höra om datumet jag fått står fast.
av springpojke
Frågade säljaren om internet i bilen, men hon sa man får dela internet från mobilen isåfall, frågade om man inte satte in ett sim kort men nej.
Men när jag kom hem och kollade handskfacket så sitter ju simkortshållaren där, och i inställningar för internetmodem står det sätt i simkort, bra koll :roll: har för mig jag läste nånstans att man får med nått "prova på" abbonemang av Volvo när man köper ny bil? Eller var det bara nån kampanj..
Användarvisningsbild
av palmqvist
springpojke skrev:Frågade säljaren om internet i bilen, men hon sa man får dela internet från mobilen isåfall, frågade om man inte satte in ett sim kort men nej.
Men när jag kom hem och kollade handskfacket så sitter ju simkortshållaren där, och i inställningar för internetmodem står det sätt i simkort, bra koll :roll: har för mig jag läste nånstans att man får med nått "prova på" abbonemang av Volvo när man köper ny bil? Eller var det bara nån kampanj..
Tycker det är underbart när kunderna vet mer än säljarna, min försökte lura på mig att jag behövde TPMS givare i vinterhjulen, men V70 läser av hjulrotationen med ABS systemet, han visste inte heller att det sänkta sportchassit är nivåreglerat plus lite annat
av peppe67
springpojke skrev:Frågade säljaren om internet i bilen, men hon sa man får dela internet från mobilen isåfall, frågade om man inte satte in ett sim kort men nej.
Telenor har en kampanj såg jag på "min volvo"
http://www.telenor.se/privat/mobilt-bre ... volvo.html
av Daniel73
palmqvist skrev:
Tycker det är underbart när kunderna vet mer än säljarna, min försökte lura på mig att jag behövde TPMS givare i vinterhjulen, men V70 läser av hjulrotationen med ABS systemet, han visste inte heller att det sänkta sportchassit är nivåreglerat plus lite annat
Är det sänkta sportchassiet nivåreglerat?
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 116
Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]