Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av raven76
poseidon skrev:Fick rattvärme på köpet. Riktigt nice.
Det ska min också ha. :) Hänger med i klimatpaketet. Fick välja mellan varma spolarmunstycken eller varm ratt. Valet var enkelt! Har iofs långa armar, men är förbaskat obekvämt att hålla ut mina kalla händer på motorhuven för att värma dom. Ser verkligen fram emot den varma ratten nu när vintern börjar göra sig påmind.
Användarvisningsbild
av apersson850
Kollade för XC70, eftersom jag har en sådan. Går att eftermontera från 2013 års modell.
av raven76
Det rör på sig! Nu är den i alla fall på plats hos ÅF. Prel. leverans på torsdag om en vecka. Men säljaren skulle försöka skynda på det. Får hoppas att han lyckas med det också. :)
Användarvisningsbild
av 2013xc70
apersson850 skrev:Kollade för XC70, eftersom jag har en sådan. Går att eftermontera från 2013 års modell.
Vet du hva det koster??
Användarvisningsbild
av apersson850
Som en pizza i Norge? Nä, jag har ingen aning. Har bara prisuppgifter på eluppvärmd ratt till 700-, 800- och 900-serierna, men de går nog inte att köpa längre, för de fanns under tidigt 1990-tal.
Användarvisningsbild
av bem
Hej,
Själva elvärmen till ratt som stödjer elvärme (3-ekrade sportratten) verkar kosta 2100 kr enligt Volvos senaste prislista dec 2014, gissar att det är själva applikationen elvärme som kostar det:

http://www.volvocars.com/se/all-cars/Do ... 131205.pdf

Sen gissar jag att själva 3-ekrade ratten som finns som har stöd för rattvärme kostar några tusenlappar (billigare förstås när man bygger bilen från början med sån ratt än att köpa ratten som tillbehört senare t ex kostar då ratten ca 1100 kr om bilen har Momenmtumnivå när den byggs). Har sett den 3-ekrade sportratten (men troligen ej den med värme i) på Bilias webshop och där kostade ratten ca 3500 kr som löst tillbehör. Kanske något dyrare när den stödjer rattvärme vad vet jag.

/Bo
av raven76
På fredag är det dags att hämta min nya XC70! :-)))))
Fick möjligheten att hämta den på torsdag, men just då är det luciafirande på dagis. Man får prioritera. :) Barnen vet inte om att jag beställt ny bil, så det ska bli kul att se reaktionerna då jag hämtat ut den. Har varit ganska svårt att knipa igen munnen ibland.
Jag hoppas att VOC-problemen är lösta till dess. Inte för att jag behöver VOC i helgen egentligen, men jag vill ju att allt ska fungera från start.
Användarvisningsbild
av Arasul
Kan nån förklara vad som gäller? Från status 2 till status 7 på två dagar, men ligger på köplats 5400. Hur länge ungefär från status 7 till leverans?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11

Elvinge hade jag redan på VW Corrado f&oum[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11