Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av börne
Alltid hjälper det någon... fick mitt emblem bytt idag av Volvomeken, köpte hela emblemet istället för bara klistermärket & tänkte byta själv, men dom sa att det ska du inte behöva utan jag skickar ut en mek som ordnar detta till dig. Bra service :-)-)

Bild

Han tog bara en liten skruvmejsel & tryckte in den bakom emblemet där pilen är sen ploppa det ut ganska lätt, han sa att dom kan sitta rätt hårt men har man ändå ett nytt var det ju bara att bryta... tog väl 30 sekunder för honom att byta.

Så ett tips som redan nämnts tidigare, men nu såg jag honom göra det & det gick så lätt att få bort det gamla så tveka inte att göra så ifall ni behöver byta.
Användarvisningsbild
av ratbones
ratbones skrev:åkte till ÅF (Göinge Bil Älmhult) idag för att be om nytt emblem.. han kunde inte svara direkt utan ringde upp och berättade att för 285:- skulle dom klistra dit ett nytt märke. Jag tackade vänligt men bestämt nej. Är ju inte mitt varumärke som skadas..
igår ringde verkstadschefen upp mig och sa att dom ändrat villkoren och att allt sånt här ska gå på garanti. nya direktiv från 1 januari tydligen.

Du har köpt en bil som är förvä[…]

Hel- eller delsyntet? Mina två senaste olje[…]

V90 läggs ner.

Intressant, ska undersökas. Vad söker[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Säger som till andra: Bor du kring Stockholms[…]