Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Konstig formulering av din handlare.
"Om du köper en automatväxelspak för 17900 får du automat"
Värmare ingår inte längre men är inte jättemycket dyrare än tidigare om man vill ha tiduret...
PH
Användarvisningsbild
av VolvoB20
mattish skrev: För att få värmaren måste man beställa tiduret, då följer värmaren med. Detta enligt säljaren på Volvo.
Värmaren ska ingå på alla diesel oavsett om man beställer tidur eller ej. Fick offert på det.
av chanel
Var ska du få värmen ifrån om de tar bort dieselvärmaren, har råkat ut för att ha haft för lite diesel i tanken och då inte fått upp någon värme att tala om på de två milen jag har till jobbet.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Från våra my09 till dagens motorer har man garanterat löst det på något sätt, tex elvärme som på bensinmodellerna..
av mattish
VolvoB20 skrev:
mattish skrev: För att få värmaren måste man beställa tiduret, då följer värmaren med. Detta enligt säljaren på Volvo.
Värmaren ska ingå på alla diesel oavsett om man beställer tidur eller ej. Fick offert på det.
När fick du offerten på det? Det är ju veckan som har gått som det ändrades. Värmaren får man i kombo med när man väljer tidur, mao köper du den för 4900:- inkl tiduret.
av mattish
chanel skrev:Var ska du få värmen ifrån om de tar bort dieselvärmaren, har råkat ut för att ha haft för lite diesel i tanken och då inte fått upp någon värme att tala om på de två milen jag har till jobbet.
Merparten av alla dieselar som rullar ut från bilhallarna är utan värmare. Och ja, det tar en jäkla tid att få upp värmen. När det var 25 minus tog det nästan 35 minuter innan vattnet var 90 grader på min fabia diesel. Oljan kom inte alls upp i temperatur.
På passaten jag har nu har jag webasto (utan möjlighet att styra den) och den är betydligt snabbare än kompisen som har en likadan utan värmare.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
mattish skrev:
VolvoB20 skrev:
När fick du offerten på det? Det är ju veckan som har gått som det ändrades. Värmaren får man i kombo med när man väljer tidur, mao köper du den för 4900:- inkl tiduret.
I veckan på en MY-13, tänker inte betala 5000 kr för en timer där man varken kan ställa in veckodag eller datum.

Dieselvärmaren ingår i grundpriset även om du skippar tiduret.
Användarvisningsbild
av poseidon
perhall skrev:Konstig formulering av din handlare.
"Om du köper en automatväxelspak för 17900 får du automat"
Värmare ingår inte längre men är inte jättemycket dyrare än tidigare om man vill ha tiduret...
PH
Inte första gången som Volvo gjort liknande. På min första V50 jag beställde så fanns ett tillvall "mugghållare för armstöd". Äh tänkte jag å skippa det, då fick jag heller inget armstöd i baksätet....
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.