Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Droopy skrev:Emblemet är i princip gratis:

artnr 31214625 lilla 15SEK
artnr 30796427 stora15SEK
Är dessa "emblem" kromade i själva dekalen eller är bokstäverna genomskinliga så att säga?
För det blanka kromliknande ytan som var bakom själva emblemet som lossnat är inte längre blankt och fint. Dvs. jag föredrar något mer än bara ett klistermärke om det inte är sp att även det blanka i bokstäverna är "inbyggt" i emblemet/klistermärket?
Ingen goodwill. Däremot fanns det en drös med märken precis bakom disk. 15.52 kr st. Så inget rån direkt. Som ni skrev så är det med metall "inbyggt". Tog ett tag innan jag fattade att man skulle riva bort hela det gamla märket. Tänkte först "men bokstäverna som sitter kvar är ju välda" tills jag kom på att det var ju en del av det gamla märket. Så ni som byter. Ta försiktigt tag mellan ramen och kanten på det gamla emblemet och bänd ut det så får ni bort hela det gamla märket..

Det roliga är att nu när jag har tappat mitt märke så ser man fler och fler V70 med exakt samma fel som jag och TS postade bild på. Det som sitter kvar av emblemet är sett framifrån alltid en bit blått på vänstra sidan. Ca. 1-2 cm. Så något fabriksfel måste det ju vara i dom flesta fallen.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Typen av låsbricka kallas starlock.

lite fånigt fel men kul att det löste s[…]

Ardic 612D