Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av loben
@perhall
Vad räknar man som normal rabatt ? Jag högg på en xc 70 awd d3 på kampanj för en månad sen och fick den med Momentum-pkt för 327000- dvs knappt 10 % under listpris. Är det ungefär den rabatt prutare kan kapa åt sig eller kan man få den ännu billigare ?
Med vinterhjul, drag, el-motorvärmare och 5 tonade 355 kkr ( förmodligen ingen rabatt alls på dessa prylar eller hur ?)

/ LOB
av Enzo
VolvoB20 skrev: Fattar inte varför man tex inte kan köpa en vettigt prisad V70 T4 180 hk AWD, det vore ju en kanonbil.

XC 70 D3 kostar för övrigt 110000 mera än T4, för 80.000 får du bara D3 FWD Drive.
Jag tycker en T6AWD för 12499:- kronor vore en kanonbil, varför säljer inte Volvo dem för det?
Användarvisningsbild
av poseidon
loben skrev:@perhall
Vad räknar man som normal rabatt ? Jag högg på en xc 70 awd d3 på kampanj för en månad sen och fick den med Momentum-pkt för 327000- dvs knappt 10 % under listpris. Är det ungefär den rabatt prutare kan kapa åt sig eller kan man få den ännu billigare ?
Med vinterhjul, drag, el-motorvärmare och 5 tonade 355 kkr ( förmodligen ingen rabatt alls på dessa prylar eller hur ?)

/ LOB
Va nog ett helt ok pris.

Att jämföra så har vårt företag Volvo som huvudsaklig tjänstebil, just nu har vi fått en deal från Volvo att S60 å V60 med Drivemotorn till 15% rabatt samt fria vinterhjul.

Jag trodde det va bra snurr på försäljningen av dessa så det inte fanns någon anledning att ge så bra rabatter?
Användarvisningsbild
av kave
Steff 99 skrev: Skillnaden mellan Volvohandeln eller BMW och MB är väl hårfin, den som inte får minst 60-80.000 på inroparna 520d eller 220CDI i rabatt har betalat för mycket
Därför måste Volvo hålla samma i sina "erbjudande"
För din info finns det inga "kampanjer" på nuvarande femserien alls. Vidare ger man inte rabatt som något slags klumpsumma utan den är procentuell och beroende av nypriset. Dyrare bil=mer rabatt. Alltså tvärtom ditt resonemang. Att man på en ganska ren 520D skulle få 80.000 rabatt kan du helt glömma. Men det är väl kompisens kompis som fått det kanske?
Som privatköpare kan du räkna med 8%, som medlem i företagarna kan du få max 11% om du inte har för många paket för då blir rabatten lägre.
Volvo har jag aldrig varit med om gett samma rabatter vid nybeställning om det inte varit fråga om kampanj.
Såg just i försäljningsstatistiken för Januari att VW Passat snart är förbi i statistiken. Där har du ditt svar.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Nu tolkar du nog Steff99:s inlägg lite väl hårt!

Han skriver ju 60-80 tusen. Sen menar han nog inte rena bilar, min gissning är att han med inroparna menar dom modellerna med klenast motor bara. Inte att dom skulle vara tomma på utrustning för det.
Användarvisningsbild
av crumpets
poseidon skrev:
loben skrev:@perhall

/ LOB
Va nog ett helt ok pris.

Att jämföra så har vårt företag Volvo som huvudsaklig tjänstebil, just nu har vi fått en deal från Volvo att S60 å V60 med Drivemotorn till 15% rabatt samt fria vinterhjul.

Jag trodde det va bra snurr på försäljningen av dessa så det inte fanns någon anledning att ge så bra rabatter?
Du tänker lite fel. I det här fallet gissar jag att ni är på en ort med flera handlare. Du ger mer rabatt desto mer rädd du är att: 1. inte sälja bilen alls, 2. tappa affären till en konkurrent. I detta fallet är det nr 2 som är pådrivande. En bil som säkerligen KOMMER säljas handlar allt om vem som får sälja den. Hellre få iväg den med liten vinst än ge konkurrenten den summan.

Min fd arbetsgivare sålde t.ex. vissa företagsbilar med 1000kr marginal per kärra, enbart för att det blev budgivningskrig och de inte ville ge en annan firma kontraktet. Det var nära att gå med förlust i slutändan.
av Steff 99
Variosboy skrev:Nu tolkar du nog Steff99:s inlägg lite väl hårt!

Han skriver ju 60-80 tusen. Sen menar han nog inte rena bilar, min gissning är att han med inroparna menar dom modellerna med klenast motor bara. Inte att dom skulle vara tomma på utrustning för det.
Du tolkar det helt rätt, med lite förhandling så ges det höga rabatter , idagsläget kan exv köpa en E-klass 200cdi för 299.000 innan förhandling , men ett sådant pris är nog ganska mycket netto , netto.
Att bara få 8% på en 5-serie är ett hån, BMW har i alla tider varit de som givit bäst rabatter, det känns som de har mycket luft i prislistan.
På mina offerter så har jag aldrig hamnat under 12-15% , inget ovanligt att det funnits kampanjbilar där man haft 100K i rabatt.
av pumpnasare
Hej
Jag sålde min V70 II 2,5 FT OCEAN RACE 09 Polestare 14500 mil HP+Sub,mm ny besiktigad
för 123 000:- Den var såld innan jag fick min nya bil
Användarvisningsbild
av kave
Steff 99 skrev: Att bara få 8% på en 5-serie är ett hån, BMW har i alla tider varit de som givit bäst rabatter, det känns som de har mycket luft i prislistan.
Bra, då ska jag sälja min bil nu så ska du få köpa in en ny 535D till mig med 100.000 i rabatt.
Är det ok om jag ger ut dina uppgifter då till en bunt personer till som ju också har handlat bilar med helt felaktiga rabattsatser och du kan håna lite? Det står vi ut med bara vi får den rabatten.
Pumpnasare:
En 2.5FT är ju som du upptäckt en populär modell. 2.0F är det ju inte.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]