Enzo skrev:VolvoB20 skrev:Ja XC70 D3 Awd Aut kostar ju 370.000 helt ren utan några paket alls eller utrustning, Och specar jag upp Alltracken så den landar på 370 så tycker jag att den blir helt nedlusad med allt upptänkbart lulllull som jag inte ens kan tänkas behöva.
Hur hade ni valt i det läget ? Helt ren XC70 D3 eller fullsmetad Alltrack ?:-/
D3an har ju trots allt några Nm mera.....och det är ju det som räknas...
Varför stirra dig blind på inköpspriset? Det är väl vad bilen kostar dig totalt som är intressant, eller? Du har ju alltid talat dig varm om att du inte vill ha en massa paket, så varför denna kovändning? Speca upp bilarna som DU vill ha dem och uppskatta sedan vad de kommer att kosta dig med ett uppskattat andrahandsvärde. Ja, Volvo blir sannolikt lite dyrare per månad. Fundera sedan på om den förhållandevis lilla merkostnaden är värt det.
Passat upplevs dessutom som en mycket mindre bil i min mening, både i kupen och skuffen, men det är min upplevda känsla. Men är lullull viktigt numera för dig, så lägg på 30 till Summum då, så får du en väldigt välutrustad volvo. Så frågan är ju vad volvon är värd efter säg tre år jämfört med passaten. Min gissning är att volvon behåller betydligt mer av sitt värde. Momentum och Summum har du sannolikt mer eller mindre igen i pengar, all övrig lös utrustning tappar det mesta av sitt pris.
Inte jag som bestämmer, jag åker förmånsbil och har ett fast max budgettak som räcker till en totalnaken XC70 D3 AWD eller till en fullständigt fullsmetad Alltrack, därav frågan.
Och visst, jag prioriterar motorn före allt lull lull, det är därför jag är fundersam om lite fler Nm i D3an slår allt lulllull på Alltracken.
Helst hade jag velat köra vidare med XC70an jag har då den har mina favoriter, D5, AWD, SUB och exenon, men leasingen går ju ut. Att býta till en ny likadan är ju mest ett nedköp, samma bil men med sämre ljus och kassare radio/ljud känns ju inte som ett steg frammåt, då priserna gått upp och mina favoritoptions har plockats bort av volvo i nya prislistan. :???:
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.