Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

För 360 på passaten så är ju även DSGn med å drag, awd, premiumpaket å värmare med fjärr. Hellre det än en naken xc70. Men det är samma diskussion som om man tar en välutrustad V70 eller en naken BMW 520.....
Precis... först när man beställt sin nya Bentley Mulsanne kan man börja släppa det där...
Ja XC70 D3 Awd Aut kostar ju 370.000 helt ren utan några paket alls eller utrustning, Och specar jag upp Alltracken så den landar på 370 så tycker jag att den blir helt nedlusad med allt upptänkbart lulllull som jag inte ens kan tänkas behöva.

Hur hade ni valt i det läget ? Helt ren XC70 D3 eller fullsmetad Alltrack ?:-/

D3an har ju trots allt några Nm mera.....och det är ju det som räknas...
Jaa...det är onekligen en aptitlig anrättning som VW presenterar! I min värld får man lika bra bil, men till en billigare (mindre dyr...) peng på VW. För min del så skulle jag trivas i en maxutrustad bil, så...VW får min röst i teorin. Men sedan är min hjärna/minnet så inställt på Volvos stolar, åkkomfort och allt möjligt annat, så det kan i praktiken bli svårt att motstå Volvo! Speciellt hustrun skulle bli svår att "överlista" då hon varje dag (typ) pratar om de S60 awd vi haft och hur underbara de var att ratta runt o köra aktivt med.. Och mitt minne säger inte emot! Så hur 17 ska man förhålla sig egentligen?
Ger Passat lika robust känsla som XC70 t.e.x.? Samma klippstabila framfart även i högre hastigheter?
Verkligen sant om Volvos prissättning att den är "lynnig".
Jag testade att högspeca en V70T4 - den landade på 317 brutto med: xenonkurvljus, VOC, PDC f o b, GPS 7", soltak, skinn, 17", larm, metallic, handsfree, automat... alltså 252+25+20+10+10 (Momentum+Hitech+ORE+aut) - klart billigare än VW och även billigare än Skoda. När man specar en XC70 D3 163 hk AWD blir det helt plötsligt otroligt mycket dyrare än VW Alltrack 170 DSG... det är de här paketen som VW och Volvo håller på med och en del märkliga utspel./PH
av Enzo
VolvoB20 skrev:Ja XC70 D3 Awd Aut kostar ju 370.000 helt ren utan några paket alls eller utrustning, Och specar jag upp Alltracken så den landar på 370 så tycker jag att den blir helt nedlusad med allt upptänkbart lulllull som jag inte ens kan tänkas behöva.

Varför stirra dig blind på inköpspriset? Det är väl vad bilen kostar dig totalt som är intressant, eller? Du har ju alltid talat dig varm om att du inte vill ha en massa paket, så varför denna kovändning? Speca upp bilarna som DU vill ha dem och uppskatta sedan vad de kommer att kosta dig med ett uppskattat andrahandsvärde. Ja, Volvo blir sannolikt lite dyrare per månad. Fundera sedan på om den förhållandevis lilla merkostnaden är värt det.

Passat upplevs dessutom som en mycket mindre bil i min mening, både i kupen och skuffen, men det är min upplevda känsla. Men är lullull viktigt numera för dig, så lägg på 30 till Summum då, så får du en väldigt välutrustad volvo. Så frågan är ju vad volvon är värd efter säg tre år jämfört med passaten. Min gissning är att volvon behåller betydligt mer av sitt värde. Momentum och Summum har du sannolikt mer eller mindre igen i pengar, all övrig lös utrustning tappar det mesta av sitt pris.
Helt rätt, varför stirra sig blind på bruttopriset i en prislista, priset blir intressant först när man har ett offertsvar på vad "jag" SKALL betala.
Sedan är det riktigt intressanta ..."vad kostar bilen totalt per mil under exv tre år" , först då vet man vilken bil, Passat Alltrack eller XC70 som är mest ekonomiskt fördelaktig.
Allt annat är inget annat en spekulationer och eget tyckande.
Enzo skrev:
VolvoB20 skrev:Ja XC70 D3 Awd Aut kostar ju 370.000 helt ren utan några paket alls eller utrustning, Och specar jag upp Alltracken så den landar på 370 så tycker jag att den blir helt nedlusad med allt upptänkbart lulllull som jag inte ens kan tänkas behöva.

Varför stirra dig blind på inköpspriset? Det är väl vad bilen kostar dig totalt som är intressant, eller? Du har ju alltid talat dig varm om att du inte vill ha en massa paket, så varför denna kovändning? Speca upp bilarna som DU vill ha dem och uppskatta sedan vad de kommer att kosta dig med ett uppskattat andrahandsvärde. Ja, Volvo blir sannolikt lite dyrare per månad. Fundera sedan på om den förhållandevis lilla merkostnaden är värt det.

Passat upplevs dessutom som en mycket mindre bil i min mening, både i kupen och skuffen, men det är min upplevda känsla. Men är lullull viktigt numera för dig, så lägg på 30 till Summum då, så får du en väldigt välutrustad volvo. Så frågan är ju vad volvon är värd efter säg tre år jämfört med passaten. Min gissning är att volvon behåller betydligt mer av sitt värde. Momentum och Summum har du sannolikt mer eller mindre igen i pengar, all övrig lös utrustning tappar det mesta av sitt pris.
Inte jag som bestämmer, jag åker förmånsbil och har ett fast max budgettak som räcker till en totalnaken XC70 D3 AWD eller till en fullständigt fullsmetad Alltrack, därav frågan.

Och visst, jag prioriterar motorn före allt lull lull, det är därför jag är fundersam om lite fler Nm i D3an slår allt lulllull på Alltracken.

Helst hade jag velat köra vidare med XC70an jag har då den har mina favoriter, D5, AWD, SUB och exenon, men leasingen går ju ut. Att býta till en ny likadan är ju mest ett nedköp, samma bil men med sämre ljus och kassare radio/ljud känns ju inte som ett steg frammåt, då priserna gått upp och mina favoritoptions har plockats bort av volvo i nya prislistan. :???:
Du får väl förhandla dej till ett bättre bilavtal så du kan leasa en Volvo som du önskar, annars så får det bli ett billigare märke med de nackdelarna som det för med sig..eller betala själv och köpa det som ekonomin tillåter. 8)
av Enzo
VolvoB20 skrev:Helst hade jag velat köra vidare med XC70an jag har då den har mina favoriter, D5, AWD, SUB och exenon, men leasingen går ju ut. Att býta till en ny likadan är ju mest ett nedköp, samma bil men med sämre ljus och kassare radio/ljud känns ju inte som ett steg frammåt, då priserna gått upp och mina favoritoptions har plockats bort av volvo i nya prislistan. :???:
Det är väl inga problem att köra ett år till då och se vad som händer, om du nu trivs med bilen.
VolvoB20 skrev: sämre ljus
Vad är det som blivit sämre med det?? Är det inte samma strålkastare på V70II längre?? (Kan inte minnas att jag märkt någon sådan diskussion här på forumet i alla fall?!)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]