Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
Jag hade valt polestar inget annat! När jag beställde min xc70 ville säljaren att jag skulle välja en D3 och han skulle säga till direkt när polestar optimeringen skulle komma ut till 12orna.......jag gjorde beställningen och det tog en vecka för mig så ändrade jag den till den D5 polestar....och jag är skit nöjd än så länge.

Xc70in är en grym bil...tycker den känns betydligt lyxigare än en v70 som jag hade innan.
av sweborn
Det där ville jag inte höra :shock:

Pratade med säljaren extra noga innan beställning om skilladen på olika klädslar. Enligt henne så är Dynamic "sportstolar" med fastare stoppning, är det så? Eftersom jag bröt ryggen för 1½ år sedan så ville jag ha max komfort så hon rekommenderade Standard.

I deras XC70 demobil sitter stolar med extremt mjukt svart skinn, får för mig att sitsen(inte sidostöden) även är mindre "skrovlig" än på standardstolarna, vore intressant om någon vet. I såna fall visste hon nog inte vad skillnaden är, eller vad som satt i demobilen, och det tycker jag skulle vara tråkigt eftersom jag verkligen gillade ytan på lädret.[/quote]

Att kalla dynamic för sportstolar är att ta i, de känns riktigt mjuka och sköna i stoppningen, det är i min smak mindre kyrkbänk över dem. Det känns lite som att de korta sittdynorna är längre med dynamic, eller så är det helt enkelt så att de är längre på riktigt. Men vad som är bäst är personligt.

Det finare lädret kan vara "Inscription"-varianten som ser mer ut som standardstolarna på avstånd, kostar en del extra. Finns i Volvo bygg-din-bil-funktionen så du kan jämföra med minnet.
Användarvisningsbild
av LordVader
sweborn skrev: Att kalla dynamic för sportstolar är att ta i, de känns riktigt mjuka och sköna i stoppningen, det är i min smak mindre kyrkbänk över dem. Det känns lite som att de korta sittdynorna är längre med dynamic, eller så är det helt enkelt så att de är längre på riktigt. Men vad som är bäst är personligt.

Det finare lädret kan vara "Inscription"-varianten som ser mer ut som standardstolarna på avstånd, kostar en del extra. Finns i Volvo bygg-din-bil-funktionen så du kan jämföra med minnet.
Vore verkligen synd om jag gjort bort mig på stolarna :cry: , vill verkligen ha bra lårstöd. Dåligt av säljaren att inte upplysa om skillnader innan.

Har du samma "skrovliga" yta på sittdynan med Dynamic?
av Steff 99
V70 Dynamic´s sittdyna är lika kort som standardstolen, så det där med lårstöd kan man glömma.
Där har man dribblat bort Volvos tidigare försprång mot konkurrenterna när det gäller standardstolar
Användarvisningsbild
av LordVader
Tack grabbar!

Nu kan jag känna mig lite lugnare. Det är ju svårt att veta när man inte fått prova, huvudsaken att det inte är några enorma skillnader.

Konstigt och mycket tråkigt att volvo kortat ner stolsdynan eller inte ordnat ett justerbart lårstöd, där är man inte premium i sitt tänk.
av jesperk
LordVader skrev:Tack grabbar!

Nu kan jag känna mig lite lugnare. Det är ju svårt att veta när man inte fått prova, huvudsaken att det inte är några enorma skillnader.

Konstigt och mycket tråkigt att volvo kortat ner stolsdynan eller inte ordnat ett justerbart lårstöd, där är man inte premium i sitt tänk.

Vet inte riktigt vad du menar med justerbart lårstöd men sittdynan går ju att vinkla i höjdled iaf. Inte bara höja och sänka alltså.

/Jesper
Användarvisningsbild
av LordVader
Det jag saknar är ett utdragbart lårstöd för oss som är långa, och andra med för den delen.

I alla fall bra att när man vinklar stolen bakåt att det ger hyfsat stöd...
av jesperk
LordVader skrev:Det jag saknar är ett utdragbart lårstöd för oss som är långa, och andra med för den delen.

I alla fall bra att när man vinklar stolen bakåt att det ger hyfsat stöd...
Ok.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Sidospår - Dom bästa stolarna tycker jag sitter i S/V/XC60 R-Design. Då har du både bra sidostöd och lårstöd. Finare/tjockare skinn än standard också.

Men standardstolarna i XC70 är absolut inte dåliga! Dom passar ju biltypen, men utdragbart lårstöd är en grej som hade varit fint på alla Volvos stolar!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]