Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En klen tröst i eländet är att Volvia idag var otroligt smidiga och tillmötesgående. Får nya delar på fredag men blir 1.800 kr fattigare. Är såhär i efterhand också "tacksam" över att tjuvarna inte beslutade sig för att köra en skuvmejsel i motorhuven eller något liknande. De plockade delarna med en klinisk perfektion som tyvärr tyder på att detta inte var första gången som de gjorde detta. Vid nästa besök i Kungens Kurva skall jag hyra in någon som sitter kvar i bilen men jag shoppar, kanske blir Rut-avdrag på den tjänsten :lol:
Hmmm,mina dimljuskåpor försvann i helgen.
1000 spänn åt h-vete. Det lättade upp den helsvarta bilen en hel del med silverfärgade kåpor men det får bli original tråksvart igen.
Kan man elektrifiera dem eller liknande, behovet av hämnd känns om än omoget så behövligt för själen.
Volvia var riktigt bra att ha att göra med när det gällde mina stulna R-Design saker. Blev bestulen på tisdagen och på fredagen hade jag nya saker på plats, dock 1.800 kr fattigare. Har i helgen sett ett antal V70 R-design utan grill och kåpor. Trist att folk inte kan skilja på mitt och ditt. I mitt fall hade tjuvarna dock inte skadat bilen i alla fall. Man skulle önska att Polisen satte ut en V70 som bete i Kungens Kurva och att de sedan väntade med videokamera i en skåpbil. Känns som om de skulle få napp ganska fort! Aldrig mer Kungens Kurva för min del!
falcon skrev:sitter inte larmsirenen fram på v70II som på v70n ?
en microbrytare på prylarna så fort ngn pillrar på dom går larmet? står man på huk där framme så borde det ringa i öronen rätt redigt.
I tidigare inlägg i tråden diskuterades om att larma grillen. FInns ett förslag på lämpligt horn om man nu tycker att original larmsiren inte riktigt räcker till. :wink: Se här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... =a#p585555
MathiasSV70 skrev:Volvia var riktigt bra att ha att göra med när det gällde mina stulna R-Design saker. Blev bestulen på tisdagen och på fredagen hade jag nya saker på plats, dock 1.800 kr fattigare. Har i helgen sett ett antal V70 R-design utan grill och kåpor. Trist att folk inte kan skilja på mitt och ditt. I mitt fall hade tjuvarna dock inte skadat bilen i alla fall. Man skulle önska att Polisen satte ut en V70 som bete i Kungens Kurva och att de sedan väntade med videokamera i en skåpbil. Känns som om de skulle få napp ganska fort! Aldrig mer Kungens Kurva för min del!
Tack de känns lite bättre att höra! Hoppas de kan gå lika smidigt för mig.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 20

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]