Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NiKeMaN
Steff 99 skrev:
NiKeMaN skrev:
Det jag inte tog med i min argumentering jag skrev från början var just lastutrymmet och baksätet. Varför? Jo normalt sett så sitter jag själv fram. Nu har jag själv inte barn - men har man det så sitter dom bak och eftersom att dom är mindre än en vuxen person så får dom med lätthet plats i baksätet på både en V70 och 5-serie. Lastutrymmet anser JAG som fullt gott i både V70 och 5-serien. Har man behov av det största möjliga utrymmet - så har jag ju redan reserverat mig för detta när jag skrev: "ÄVEN OM VOLVON OCKSÅ HAR SINA FÖRDELAR".
Det är inte lätt att veta att du utelämnar vissa saker och att man skall läsa dina svar också mellan raderna, hade du skrivit detta så hade det varit enklare, för när jag talar om utrymme så gäller det inte bara förarplatsen, normalt köper de flesta en kombi för att kunna lasta, annars är det ett ganska onödigt val.

Men ursäkta att jag trampade på din ömma tå. :(
Nä det är ju inte lätt att veta iofs. Alla har vi väl olika preferenser när vi väljer bil. Dock ska man ha i åtanke att kombiutrymmet räcker gott i både 5an och i V70 till dom allra flesta. Önskar man mer utrymme så får man väl titta vidare på MB Eklasse. ;-//
av NiKeMaN
VolvoB20 skrev:
Arese skrev:Nä en fullutrustad 520d skulle jag föredra framför en välutrustad V70 D5, om jag slapp betala kalaset :D .
Ja en "fullutrustad" 520 vore nog den sista bilen jag skulle köpa om jag skulle lägga 900.000 av egna pengar på en bil. (Japp det går att utrusta en 520d så slutpriset blir 900.000)
Eeeeh? Näe va...
av hanss
NiKeMaN skrev:
VolvoB20 skrev:
Arese skrev:Nä en fullutrustad 520d skulle jag föredra framför en välutrustad V70 D5, om jag slapp betala kalaset :D .
Ja en "fullutrustad" 520 vore nog den sista bilen jag skulle köpa om jag skulle lägga 900.000 av egna pengar på en bil. (Japp det går att utrusta en 520d så slutpriset blir 900.000)
Eeeeh? Näe va...
Inte speciellt svårt att få ett pris över 900k.. Frågan e bara vad man ska med allt till :O Dock är ju slutpriset enligt deras konfigurator.. Möjligt att man får lite rabbat när man köper en bil för 940k.
av perhall
Har hängt en del på autopower och det är stor skillnad mot jag rullar. Detta forum är mycket mer balanserat, resonerande och "akademiskt" än autopower (som tycks ha blivit sämre i det avseendet med tiden).

Har tyvärr inte tillgång till åldersstatistik men där jag bor (i Stockholm) är det rätt många barnfamiljer kring 40 år som kör V70 (D3, T4, D5...) och rätt många diplomater i 60-årsåldern som kör guldfärgade 5-seriebilar... sportiga och kul att köra är ingen av dem (om vi håller oss till 520d). 520d känns långsammare än den är eftersom den är så stor, sofistikerad och tyst.../PH
av 2444ever
Tänkte väl att tråden skulle hamna i samma tjabbläge som så många andra när den skapades, ämne "Volvo V70 D5 vs BMW 520d" hujedamig.
Om alla kunde acceptera att det finns olika tycke och smak, och inte bli så upprörda när andra inte delar ens egna åsikter. Vissa föredrar Volvo, andra BMW, andra Audi etc. Jag tycker det är intressant att läsa trådar som tar upp för och emot modeller/märken, bra att veta andras erfarenheter till nästa gång man skall köpa bil. Denna tråden är ändå relativt lugn jämfört med vissa tidigare, och dom flesta har lugna, sansade och balanserade inlägg.

Självklart är det intressant att läsa synpunkter från både Volvo-frälsta, och BMW-frälsta etc. Men jag blir så trött på dessa inlägg som argumenterar mot någon annans åsikter, tycke och smak, och skall ironisera över någon annans inlägg, det är av totalt noll intresse för andra att läsa. Smaken är som baken, deal with it typ.
av Lövet
Jag tycker det är lite tråkigt också att vissa är så snabba att döma ut någon som "Volvo-nörd" eller "BMW-fanatiker".

Har själv ägt BMW-Volvo-BMW-Volvo sista 4 bilarna. Vilken typ av nörd är jag då? Mina åsikter styrs inte av vad jag har i garaget.
av sorsj
Tycker fortfarande att det är lite märkligt med en tråd där två kombibilar jämförs men där ingen intresserar sig för bilarnas kombiegenskaper.
av Steff 99
sorsj skrev:Tycker fortfarande att det är lite märkligt med en tråd där två kombibilar jämförs men där ingen intresserar sig för bilarnas kombiegenskaper.
Läser du hela tråden, så finner du även detta !!
av Steff 99
"Rymligare inuti är den inte, den är mindre i bagaget och ungefär lika i baksätet , ganska trång till sin storlek samma som V70.
När vi pratar stolar så är komfortstolarna helt outstanding, men BMW:s standard och sportstolar är inte bättre än V70 standardstolar"

"Jo normalt sett så sitter jag själv fram. Nu har jag själv inte barn - men har man det så sitter dom bak och eftersom att dom är mindre än en vuxen person så får dom med lätthet plats i baksätet på både en V70 och 5-serie. Lastutrymmet anser JAG som fullt gott i både V70 och 5-serien. Har man behov av det största möjliga utrymmet "

Två exempel....läser man så finner man.. :lol:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]