Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Brainy skrev:Jag tänkte lämna ni min för ditec-behandling i höst. Nu ska jag se mig om efter någonting annat som antagligen dessutom är billigare. Trodde att Ditec var en kvalitetsstämpel värd att betala en hel del extra för.
Jo, men det är det ju!

Fast med en klåpare som håller i polermaskinen kan det bli ordentligt fel..! Det är väl så som vi alltid har sagt här i forumet.
Själv har jag bara positiva erfarenheter av Ditecs lackkonservering (3-4 ggr). Personalen på Diteccentret jag vänder mej till har många års erfarenhet och det tror jag betyder allt!

När jag var på drop-in tvätt för några år sedan hade de en timanställd i lära där och en ordinarie personal stod med hela tiden och synade handhavandet av maskinen och gav tips på arbetsordning vid "kluriga" ställen. Så jag tror att det mest avgörande är hur intresserad personen ifråga är av att göra sitt hantverk fullt ut och förstå att vårda kundens objekt. Det är ju en värdehandling man lämnar i händerna på dessa gubbar!

M V H
--_> Matz
Det är ju det som det tydligen inte är. Jag kan garanterat hitta icke ditec-center som gör som du skriver ovan precis som det uppenbarligen finns ditec-center som inte gör det.
Så då handlar det endast om att hitta rätt ställe, oavsett varumärke. Trodde man kunde slippa ta referenser om man lämnade till ditec...

Får åka till Örebro och lämna till din Ditec-granne isf, fixar du bra pris? ;)
Vanskötsel av kundgrejer (och ens arbetsgivares grejer för den delen...) förekommer ju lite över allt. Träffade på en BMW-mek en gång som skröt om hur han o hans kolleger brukade åka ut o sladda med kundbilarna, när jag invände sa han att "de har så mycket pengar...". Trist! Men det blir så tydligt när det är lack.../PH
De får byta plasten! Den är ju fördärvad och bör alltså bytas ut.
/greenbay
Plasten är knappast förstörd. Man förstör inte plast genom att lägga på lackskydd eller polermedel. Det är inte heller svårt att åtgärda det där och om sommarjobbarna inte ens kan lösa det så hade jag krävt pengarna tillbaka och vänt mig till en firma där personalen har ett intresse för bilvård. Fråga på bilvårdsforumet.se om någon kan rekommendera ett företag i ditt område.
Även om man betalar dyrt för en lackskyddsbehandling så är det inte kemikalierna man betalar för utan arbetstiden och det är omöjligt att på förhand veta att det blir bra gjort om man inte känner till personen som gör jobbet. Som i ditt fall är det en amatör som gjort jobbet och om man hade kollat närmare på poleringen i sig kan jag garantera att den inte är väl utförd heller. Ditec är inte på något sätt ledande inom bilvård så kräv pengarna tillbaka och vänd dig någon annanstans.
FordRS skrev:Plasten är knappast förstörd. Man förstör inte plast genom att lägga på lackskydd eller polermedel. Det är inte heller svårt att åtgärda det där
Intressant, kan du utveckla det där. Hur gör man ? Hur fasiken får man bort lackkonserveringen från alla plastytor. ?:-/ Den ska ju garanterat sitta där i 5 år är det väl.

Bilen (plastytorna) var 100% svarta är jag hämtade den, men så fort det regnade så for all svart vinylglans av direkt då den inte hade en chans att fästa på den lackkonserverade ytan. Det räckte att man råkade nudda bilen så blev kläderna kolsvarta ??:-/
Jag är 100% säker att det inte är lackskyddet som har runnit, då det antingen läggs på med maskin, eller MF-pad. Det läggs på i en sån liten mängd att det aldrig kan rinna. Däremot är det förmodligen någon avfettning eller liknande som har legat länge på ytan och gjort att det blivit missfärgat.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]