- mån 13 jun 2011, 10:34
#538204
Jag har svårt att tro att det lönar sig att köpa en 3 år gammal V70II jämfört med en ny T4.
Treårigen är törstigare, har högre skatt, ingen vagnskada etc.
T4 är en bra basmotor, rätt bra med kraft på mellanvarv, ung som en 2,5T/FT (200 hk), men den är inte i närheten av att vara lika sofistikerad. Den är tom under 1500 varv (samma fenomen som D3 och DRIVe, men inte D5) och kroknar vid 6000 varv, låter mer etc.
Jag håller med om att påslaget för D5 är väl häftigt i förhållande till T4, men även om man kör långt/mycket så tror jag att man uppskattar den extra kraften mycket.
PH
Treårigen är törstigare, har högre skatt, ingen vagnskada etc.
T4 är en bra basmotor, rätt bra med kraft på mellanvarv, ung som en 2,5T/FT (200 hk), men den är inte i närheten av att vara lika sofistikerad. Den är tom under 1500 varv (samma fenomen som D3 och DRIVe, men inte D5) och kroknar vid 6000 varv, låter mer etc.
Jag håller med om att påslaget för D5 är väl häftigt i förhållande till T4, men även om man kör långt/mycket så tror jag att man uppskattar den extra kraften mycket.
PH
Senast redigerad av 1 perhall, redigerad totalt 0 gånger.
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24