Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Noodles
TheFritz skrev:Har försökt att kolla upp vad IDIS - intel.driv.info.sys är för något egentligen, men jag hittar ingen info om det, någon som kan förklara?
/Fredrik
http://www.emotor.se/nyheter/visa.php?457
IDIS (Intelligent Driver Information System)
Volvo är även först när det gäller säkerhetssystemet IDIS, inspirerat av en teknik som normalt finns i stridsflygplan. För att undvika onödiga distraktioner i kritiska trafiksituationer analyserar IDIS kontinuerligt trafiksituationen. Vid behov fördröjer det tillfälligt en del av informationen från bilens system – till exempel från den integrerade telefonen. Så snart situationen är lugnare släpps samtalet eller informationen fram till föraren. IDIS kan ställas in så att telefonsamtal släpps fram oavsett trafiksituation.
Typ så :)
av Mwi
Du har ju en tråd som heter värdering V70 2,5T MY08 som Perhall startade på en väldigt fint utrustad V70 Summum förutom automat där tippade jag på 180-1900000 många andra tippade lägre. Vet inte vad han fick när han bytte in den men han verkar nöjd. Men när många Volvo handlare begär 239000 för 2010 2,5 Ft Momentum med automat och ca 8000 mil där du har kvar ca 6 månaders nybils garanti jämfört med en två år äldre bil privat utom några garantier så ska väl inte den kosta över 180000 och så som bränsle priserna rör sig är det för stunden rätt skönt att kunna välja mellan etanol och bensin.
av TheFritz
Mwi skrev:Du har ju en tråd som heter värdering V70 2,5T MY08 som Perhall startade på en väldigt fint utrustad V70 Summum förutom automat där tippade jag på 180-1900000 många andra tippade lägre. Vet inte vad han fick när han bytte in den men han verkar nöjd. Men när många Volvo handlare begär 239000 för 2010 2,5 Ft Momentum med automat och ca 8000 mil där du har kvar ca 6 månaders nybils garanti jämfört med en två år äldre bil privat utom några garantier så ska väl inte den kosta över 180000 och så som bränsle priserna rör sig är det för stunden rätt skönt att kunna välja mellan etanol och bensin.
Okej, men om jag frågar han och ser om han vill svara på vad han fick, så borde jag kunna lägga på några kr för att den jag kikar på har aut?. Så säg att han fick 180 då skulle samma handlare ge 190? För aut och om jag pressar priset till 195 så känns det som en sjysst deal? Det var väl ändå i princip samma bil förutom vxl lådan som skiljde sig?
Eller är jag helt ute och cyklar? Jag är iaf på forumet för tips och råd, då jag själv inte är så kunnig.
av perhall
Mwi skrev:Du har ju en tråd som heter värdering V70 2,5T MY08 som Perhall startade på en väldigt fint utrustad V70 Summum förutom automat där tippade jag på 180-1900000 många andra tippade lägre. Vet inte vad han fick när han bytte in den men han verkar nöjd. Men när många Volvo handlare begär 239000 för 2010 2,5 Ft Momentum med automat och ca 8000 mil där du har kvar ca 6 månaders nybils garanti jämfört med en två år äldre bil privat utom några garantier så ska väl inte den kosta över 180000 och så som bränsle priserna rör sig är det för stunden rätt skönt att kunna välja mellan etanol och bensin.
Jag fick mer än 180 trots några lackskador. Och bra rabatt på den nya också (i nivå med de bättre på forumet).../PH
av TheFritz
Med tanke på att perhall fick 180+ trots lackskada för sin så säger mina amatörvibbar att jag inte gör ett dåligt köp imorgon när jag ger 197.500 för den? Det är ju inget klipp, men normalpris känns det som?
Värt att tillägga är att säljaren som jag anser är seriös har sagt att den är i mkt fint skick ut och invändigt. Lackkonserverad, och Alu fälgar 17" & 18".
Får se imorgon kväll om allt stämmer?
av Mwi
perhall skrev: Jag fick mer än 180 trots några lackskador. Och bra rabatt på den nya också (i nivå med de bättre på forumet).../PH
Grattis :D men den är fint utrustad med lite ovanliga saker som ventilerat skinn o.s.v. så det är ju ingen standard modell riktigt.
av Mwi
Re: TheFritz
Lycka till och hoppas den uppfyller dina förväntningar, berätta gärna när du har bestämmt dig. Och uppfattar du säljaren som seriös som du skriver så är det värt mycket.
av TheFritz
Mwi skrev:Re: TheFritz
Lycka till och hoppas den uppfyller dina förväntningar, berätta gärna när du har bestämmt dig. Och uppfattar du säljaren som seriös som du skriver så är det värt mycket.
Bestämt är redan att jag åker ner till Malmö idag. Anländer 18.50 sen har jag 50mil hem *suck*, men jag ska skriva på forumet här och berätta om jag är nöjd/missnöjd eller om jag backade ur i sista stund pga av något fel jag upptäckt.

Klart är att jag saknar min V50 T5 -05 som jag sålde för större utrymme i V70. Det var en ruskigt bra och kul bil. Dessutom snyggare än V70 enligt mitt tycke.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteriby[…]

Här måste man istället ut till[…]

Har du något Art.nr eller liknande på[…]

Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]