- lör 12 mar 2011, 22:50
perhall skrev:Det är därför man gör sig av med inbytes bilen innan man jagar ny bil. Så behöver man inte både jaga lågt pris på den nya bilen samtidigt som man skall jaga högt pris på gamla. Men man får ju lägga ner några timmar men lönen efter skatt brukar oftast bli ganska bra.Soulman skrev:Samla på dig några offerter från olika konkurrerande handlare. Sen tar du den billigaste med dig till den som var dyrast. Jag har tappat räkningen på hur mycket priset förändrats på mina prutrundor men det är oförskämt mycket och egentligen känner jag mig ganska lurad. Det som var "bäst pris" och "nu finns det inga marginaler kvar" har blivit åtskilliga tusenlappar billigare.Det priset var väl ändå när det var däckrabatt...?
Försäljningspris 339.718 och kundpris 306.000. På tillbehörslistan finns avbl. innerbackspegel, elinfäll. ytterspeglar, lastpkt, lastrumsmatta, stänkskydd fram, gummimattor, fuktsensor, HP, Sub, nyckelavs. krockkudde, hörlursuttag bak, DS, dubbfria premium vinterdäck på Naos och Hgvpk 2. Vit.
Visst kan man säga att du blir lurad. Men man kan också säga att eftersom 1/3 av Sveriges bilhandlare går riktigt dåligt och ingen går lika bra som en genomsnittlig ICA-handlare, så skulle alla pruta lika mycket som du skulle det ju inte gå ihop för de flesta av dem. Jag säljer själv en massa saker och försöker alltid nästan ta bra betalt och jag prutar också mycket och ofta. Men lurad tycker jag inte att en kund blir som inte får ett så lågt pris att om alla skulle få det priset skulle verksamheten troligen gå med förlust. Men på marginalen tjänar de givetvis en aning på din affär.
Du hade inget inbyte...? Har man det så funkar ju inte extremprutandet lika bra och enkelt.
PH