Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eijo
Hej! Nån som har koll på om "pling plong paketet" - driver assistance - oxå kommer att uppgraderas a'la XC60/V60 ?
Användarvisningsbild
av FWH
"Blink och pling paket" som jag brukar säga... det är rena diskot när jag kör...

Vet ej, men inte helt osannolikt om det är så att teknik platformen i V70 stödjer det.
av Enzo
FWH skrev:Bättre display ger ett mer lätt navigerat användar-interface.
Med ett högre läge hamnar den bättre i sikt fältet vilket är både mer praktiskt och säkrare.

Dessutom får man BT streaming möjligheter, billigare och bättre navigator etc.
Jag menar att ha allt i en och samma skärm. För mig vore det en nackdel. Jag vill hellre få stereoinformationen i mätarrundlarna, skulle vara mycket bättre.

Det är knappast säkrare med mer information man måste titta på, ju mindre desto säkrare.
av marcbe
De som är insatta och vet om kommande ändringar bör alla ha skrivit på bindande sekretessavtal och då är det inte högintelligent att yppa något otillåtet på ett publikt internetforum.

Sen finns det alltid de som skiter i detta (flest finns det dock av de som helt enkelt gör som biltidningarna och gissar).
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja man får vänta helt enkelt. Jag ropar inte hej förrän jag ser säljmaterialet eller ett officiellt uttalande :) Men som flera här ser man gärna en uppfräschning interiört samt exteriöra lamphus etc. Känns inte så kul med tredje V70:n i rad som är i princip identisk med mina tidigare två.
Användarvisningsbild
av Momentum
Racetwin2 skrev: Känns inte så kul med tredje V70:n i rad som är i princip identisk med mina tidigare två.
Min gamle far sa alltid - jag tar samma färg på den nya - så ser ingen att jag bytt bil
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tråd rensad på OT! Har även ändrat lite i befintliga inlägg. Allt är sparat. Är det någon som har kommentarer om detta skicka PM till mig
av HerrDödén
Tack som "¤%(/%¤ för det, herr Exekutiv!

Om vi bortser från ändringarna, när i tiden kan vi förvänta oss att MY12 blir officiell? Är det någon skillnad på MY-skifte så till vida att de kommer tidigare under året när det är facelift versus när det endast är mindre uppdateringar?
av perhall
Min erfarenhet är att det är VÄLDIGT olika när Volvo presenterar nytt MY. MY04 började tillverkas v 9 2003, MY03 efter julisemestern 2002 t ex... o presentationen skilde nästan lika mycket. MY93 o MY98 kom också tidigt, skulle tro att MY98 började tillverkas i mitten av maj 2007./PH
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: citera inte postaren precis ovan
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 40

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]

Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]

Ventilationsgaller V90-18