- lör 25 sep 2010, 21:13
Här är en prislista med de nya motorerna o de utgående finns kvar än där..... http://www.upplandsmotor.se/upload/Doku ... -09-09.pdf
Moderator: Moderatorer
eijo skrev:T3 = 4 cyl 1.6L 140Hk (om jag mins rätt) TurboDet stämmer förutom T3 150 hk, både T3 o T4 har 240Nm
T4 = 4 cyl 1.6L 180Hk Turbo med högre tryck än T3
T5 = 4cyl 2.0L 240 Hk Turbo
Primus skrev:Nog för jag tillhör de som brukar anses ligga över den genomsnittliga begåvningen här i landet... men just nu tvekar jag. Vad betyder det ni skriver? Kommer 2,5FT vara kvar? Eller blir den kvar till vecka 49? Är den redan fulltecknad?Verkar vara oklart med 2,5FT men jag tror att den försvinner. Den är förmodligen mcyket dyrare att tillverka än nya T5, drar mer soppa och ökar fordonsvikten. Sen kommer många att sakna den 5-cyl motorn men det är nog fler här på forumet än hos den normala kundstocken./PH
En del svar får vi i eftermiddag då jag ska förbi min okunnige säljare. Han brukar inte veta något alls. Men något kanske han vet idag..?
Primus skrev:Träffade en ny och pigg säljare hos min Volbvohandlare idag. Han berättade att de hade ca. 30 2,5FT kvar att tillverka med automat och ca 100 men manuell låda. Sedan är det tack och adjö till den motorn. Enligt den informationen han hade sades det att vissa specifikationer inte längre är möjliga att bygga ihop. Vi provade dock att bygga den variant som jag är intresserad av och det gick bra. Nu är frågan om jag skall beställa den eller ha is i magen några dagar och vänta på den "nya" Passaten som har världspremiär på torsdag?Passat-faceliften kommer att bli väldigt lik GOlf-faceliften. Mao ändras ju inte grundkarossen mycket men däremot kommer en mängd småförbättringar som sammantaget gör bilen mycket bra, men kanske inte så rolig designmässigt. Min uppfattning är den om Golf VI, de har uppdaterat mycket av funktioner som gör bilen bra, men jag tycker inte att designen blev så lyckad, man ser på dörrar, rutor m m att det är en gammal grundkaross. Kommer att bli likadant med Passat.
SIM-kortshållare finns bara i bilar som &aum[…]
Har du anpassad equalizer i telefonen? Streamar d[…]