Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
philipsguy skrev:Det sitter lampor både fram och bak om någon grubblar över det (my11)
När lyser dom då?
Användarvisningsbild
av philipsguy
Honke skrev:
philipsguy skrev:Det sitter lampor både fram och bak om någon grubblar över det (my11)
När lyser dom då?
Jag var ute och kollade igårkväll efter mörkrets inbrott för säkerhets skull, de tändes inte när man öppnade dörren, inte när man tryckte på lampknappen på fjärren. En sak jag dock inte testat är om de tänds efter att man slått av tändningen, vore ju mest logiskt eller?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
sandberg80 skrev: Ratten gör mycket, likaså de nya mätartavlorna.
Ratten kom redan MY10, har det i min, men det är ju en design-gimic att dra ut ekrarna ända över rattkransens läder.

Låter du ratten "snurra i händerna" vid tex parkeringsmanövrer slår ju ekrarna mot fingrarna. Snyggt med totalt opraktiskt och stendumt.

Hör ser man tydligt hur man har dragit den kromade plast/aluekern runt rattkringlan.

Bild
Användarvisningsbild
av Honke
philipsguy skrev:
Honke skrev:
När lyser dom då?
Jag var ute och kollade igårkväll efter mörkrets inbrott för säkerhets skull, de tändes inte när man öppnade dörren, inte när man tryckte på lampknappen på fjärren. En sak jag dock inte testat är om de tänds efter att man slått av tändningen, vore ju mest logiskt eller?
Ja det håller jag ju med om. du får testa det oxå ;)
Användarvisningsbild
av philipsguy
Jag har även noterat detta jämfört med my 08 som jag hade tidigare:
Konstantfarthållaren stegar nu i 5 km/h steg när man trycker plus / minus- någon vet jag efterfrågat det här!!
Två steg på fönsterhissarna varav ett som kör "hela vägen"
Vinterstartläge för geartronic-lådan, startar på tvåan eller trean! Borde vara ett menyval att köra detta som standard utan att behöva välja manuell mod på växelväljaren, sparar soppa (enligt ryktet gör D5 detta som standard!?)
av Vfrrr
Kan konstatera följande efter byte av 2.4d -10 till D3 -11.
Mycket snyggare med sömmen på skinnet i dörrarna. Förut syntes det ju inte att de var skinn där (svart klädsel).
Mittkonsolen är snyggare.
Bakre nackstöden är ju asfula! Hur tänkte Volvo här? Ser ju som nåt hemslöjdat med skinnet invikt under. Var ju mycket snyggare på -10.
D3 är tröttare än 2.4d 175hk, dessutom med kortare register. Inte heller ett dugg snålare. Är ett tydligt offer för downsizing p.g.a. av skatteregler i vissa länder och inget steg frammåt i utveckling.
Hade samma lampfönster(handtagen) i -10 som i denna men jag tror inte det är lampor utan nån sensor.
Användarvisningsbild
av philipsguy
En fråga - har inte de tonade rutorna blivit lite mindre tonade på my11? När jag kollade inför val av hgv-paket vill jag minnas att de var helt mörka utan insyn... När jag nu fick bilen tycker jag de är betydligt ljusare. Kan ju ha ändrats eller har jag fel för mig?
Användarvisningsbild
av philipsguy
Vfrrr skrev:D3 är tröttare än 2.4d 175hk, dessutom med kortare register. Inte heller ett dugg snålare. Är ett tydligt offer för downsizing p.g.a. av skatteregler i vissa länder och inget steg frammåt i utveckling. .
Hemska tanke om Volvo valt att behålla den gamla 2,0:an - fullt möjligt när ägarna vill att det ska sparas pengar :shock:
Vfrrr skrev:Hade samma lampfönster(handtagen) i -10 som i denna men jag tror inte det är lampor utan nån sensor.
Du kan ha rätt... Har lusläst manualen om belysning och det finns inget som säger att det ska finnas lampor i dörrarna så vad tusan kan de små plastbrickorna vara?
Användarvisningsbild
av philipsguy
Okej - en sak till som är nytt på MY11, oljestickan är numera "digital" (ie det finns ingen sticka att dra upp, torka av, dra upp :wink: )
av perhall
Vfrrr skrev:Kan konstatera följande efter byte av 2.4d -10 till D3 -11.
Mycket snyggare med sömmen på skinnet i dörrarna. Förut syntes det ju inte att de var skinn där (svart klädsel).
Mittkonsolen är snyggare.
Bakre nackstöden är ju asfula! Hur tänkte Volvo här? Ser ju som nåt hemslöjdat med skinnet invikt under. Var ju mycket snyggare på -10.
D3 är tröttare än 2.4d 175hk, dessutom med kortare register. Inte heller ett dugg snålare. Är ett tydligt offer för downsizing p.g.a. av skatteregler i vissa länder och inget steg frammåt i utveckling.
Hade samma lampfönster(handtagen) i -10 som i denna men jag tror inte det är lampor utan nån sensor.
Allt du skriver stämmer säkert, men jag tror att MY11 D3 är lite snålare. Några procent åtminstone, den är högre växlad och har en motor som ska vara snålare... + lite nya spargrejer/PH
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Hej, har en V70 -05 som jag bara kör på[…]

Nej sensorer är väldigt sällan 12v […]

Enligt instruktionerna så ska man koppla bor[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Houdi, lossade handtaget på förarsidan […]