Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Aresso skrev:Någon som har kännedom om bränsleförbrukningen på den nya Volvo V70 II D3:an? Min försäljare nämnde något om att den skulle hamna kring 0,5 l/mil. Kan det stämma på denna 163 hk motorn? I och med att Volvo inte uppdaterat sin hemsida med den senaste informationen svävar man i limbo.
0,5 l/mil, tror jag nog att du kan glömma, jag har en 2,4d 175hk och ligger på 0,59 och upp till 0,68 lite beroende körning, men nya S60 D3 skall väl ha en blandad förbr. på 0,51 tror jag? och V70 är ju större och tyngre. Vad fick du betala för din V70 D3 premium?
av Lövet
Aresso skrev:
Ajdå, då kommer jag kanske bli lite besviken på ABL:en? Opelns ljus var helt enkelt....lysande.
När det gäller ABL, ingår det LED-teknik i denna? På Opeln gjorde det just det. Det skulle spara en del bränsle tydligen genom LED-teknik.
Ingen LED i Volvos ABL lampor. Det enda som händer är att ljuset flyttas lite i sidled, inte som i Opeln där ljusbilden också kan ändras. Helt enkelt lite äldre teknik i Volvon.
Användarvisningsbild
av Aresso
andreas_lofgren skrev:
Aresso skrev:
Ajdå, då kommer jag kanske bli lite besviken på ABL:en? Opelns ljus var helt enkelt....lysande.
När det gäller ABL, ingår det LED-teknik i denna? På Opeln gjorde det just det. Det skulle spara en del bränsle tydligen genom LED-teknik.
Ingen LED i Volvos ABL lampor. Det enda som händer är att ljuset flyttas lite i sidled, inte som i Opeln där ljusbilden också kan ändras. Helt enkelt lite äldre teknik i Volvon.
Tack för svar, Andreas! :) Ja, Volvo får väl ta det som en feature request, då b la Opel och Audi ligger långt framme här.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Business premium, är det något Rejmes hittat på eller är det något som alla ÅF kommer att erbjuda?
av Crumar
Jag fick för mig att produktion av V70 med D3 motorn startade först V.35??

/ Sorry, det är ju V50 som har den förskjutna produktionsstarten/
av Moody
Volvotoget skriver: "Från modellår 2011 har Volvo V70 bland annat uppgraderats med en ny, exklusiv interiör"...undrar vad det innebär?

Gäller att se upp lite med utrustningspaketen, MY2010 så ingick Momentum i Business, i MY2011 så ingår bara Kinetic fast inkl. metallic och HP-stereo.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Momentum skrev:
philipsguy skrev:Business premium, är det något Rejmes hittat på eller är det något som alla ÅF kommer att erbjuda?
Alla skulle jag tro: http://www.volvotorget.se/v70/paket/
Oj, hmm, har inte priset gått upp väldigt? Var inte priset på volvotorget 290 kkr för momentum 2.4d, nu kostar business active + d3 = 320kkr? Möjligt att slutpriset är samma men i alla fall.
av Moody
Känns tidigt men Bilia här i stan har tydligen redan kampanjpris på V70 2011

304' för V70 D3 Business Active
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 21

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt