Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

philipsguy skrev:A2DP-stöd i stereon (ev endast för bluetoothutrustade bilar), dvs att du kan använda stereon för att spela upp musik som om det vore ett par stereohörlurar för telefonen, Nissan har detta i sin mest avancerade stereo.
Suveränt bra sak som inte kan kosta många ören eller kronor, A2DP-stöd finns till och med i bilsteroappraterna från rusta för 795 kr som amn sålde i somras :mrgreen: ..... den stödde USB, SD osv också....

Undra vad det kan kosta om Volvofeature in 10 spänn antar jag :mrgreen:

Biltema har ju A2DP kompatible USB_BT-dongles för 69 kr också....
Amli skrev:230V uttag. Perfekt att ladda laptops m.m.
Lysande! instämmer 100% (Får gärna vara dolt dock) :D
av perhall
Variosboy skrev:Kul att så många har svarat och att så många har kommit med så många bra ideér!
Ska sätta mig i helgen och göra en skrivelse, sen kommer jag att mejla den till er som vill ha en kopia, och även till volvo såklart!
Vänta en vecka till så får du ännu fler svar:)
Volvo borde snappa upp detta!
230V-uttag är en bra idé och en konferensfördel. Ingen konkurrent har väl det som standard. Finns ju numera tom på Arlanda Express... PH
av RCE
Eftersom Volvo har uppenbara problem att hävda sig utanför norden så är mitt stalltips att de flyttar över en del av sina säkerhetstillval/driverassist till standardutrustning på kommande modeller. Detta för att ytterligare stärka sin roll som den säkra familjebilen.

Personligen tror jag att de måste börja fokusera mindre på att kränga så många tillval som möjligt i Sverige och istället mer på att sälja fler exemplar ute i Europa. Eftersom det inte tycks fungera tillfredställande idag måste man hitta ett nytt sätt att konkurrera.
perhall skrev:Volvo borde snappa upp detta!
230V-uttag är en bra idé och en konferensfördel. Ingen konkurrent har väl det som standard.
Jodå... sitter tex i VW Passat ....
Det måste väl vara bättre med internetuppkoppling direkt i den integreradeskärmen på instrumentbrädan, än att sitta med en laptop i knät.
av Amli
Steff 99 skrev:Det måste väl vara bättre med internetuppkoppling direkt i den integreradeskärmen på instrumentbrädan, än att sitta med en laptop i knät.
Inte om du behöver komma åt saker som ligger lokalt i datorn. Ta t ex om du mailar filer, om bilen går som taxi eller liknande t ex på väg in till stan från Arlanda, när staten kör tjänstefolk etc.

Men det är bra om den integrerade skärmen har internetuppkopling oxå.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer