Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
knicklas skrev: Vidare trodde hon att detta medför att "min" bil (leverans om 5-6 veckor...) kan bli lite eftertraktad p.g.a t.ex. högre vridmoment än 163:orna, både de gamla och de nya... Den som lever får se...!
Mmmm. Eller så ville hon bara att du skulle slå till här och nu istället för att invänta en ny motor.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Amli skrev:
knicklas skrev: Vidare trodde hon att detta medför att "min" bil (leverans om 5-6 veckor...) kan bli lite eftertraktad p.g.a t.ex. högre vridmoment än 163:orna, både de gamla och de nya... Den som lever får se...!
Mmmm. Eller så ville hon bara att du skulle slå till här och nu istället för att invänta en ny motor.
Så sant så sant, bilförsäljare i all ära, men de mest opålitliga personerna på jorden, de pratar bara om sånt som gynnar dem själva. Trots detta så lyckas de sälja bilar :D Mycket konstigt :D
av tunnis
När kommer vi "vanliga" att få se en prislista på XC60 MY11 :roll:
Är väldigt nyfiken (nervös)
av knicklas
Nja, jag hade redan skrivit på avtalet när vi diskuterade, så jag vet inte om det var enbart säljsnack. Självklart kan en modell med lite extra vridmoment bli eftertraktad - men det återstår att se.
av perhall
Gurra82 skrev:
Amli skrev:
Så sant så sant, bilförsäljare i all ära, men de mest opålitliga personerna på jorden, de pratar bara om sånt som gynnar dem själva. Trots detta så lyckas de sälja bilar :D Mycket konstigt :D
Ja, det är en sak men det tror jag har blivit bättre...

En annan sak är att bilförsäljare ofta tror att de vet mycket mer än alla andra... "jag känner en på Volvo..." etc. Men jag tror att en aktiv och uppmärksam forumbesökare, surfare etc. med internationell utblick har minst lika bra koll. Sorgligt nog (?) tror många att säljarna har full koll på vad som händer. Om något är hemligt skulle ju Volvo aldrig berättade det för hela säljarkåren... /PH
av Amli
knicklas skrev:Nja, jag hade redan skrivit på avtalet när vi diskuterade, så jag vet inte om det var enbart säljsnack. Självklart kan en modell med lite extra vridmoment bli eftertraktad - men det återstår att se.
Självklart. Det är ju för att du ska vara nöjd med ditt köp. Nya D3 är ju en ny motor med allt vad det innebär. Vill man ha mer effekt och vrid finns fortfarande D5. Jämför med t ex 3.2:an, inte är den särskilt eftertraktade på marknaden för att den har tagits bort. Det finns ju en anledning till att man fasar ut äldre, sämre motorer.

Men det viktigaste av allt är trots allt att du är nöjd med ditt bilköp! Sen kvittar ju egentligen allt annat. Det kommer alltid nytt. Det är det jobbigaste med att köpa nya bilar... ;-//
Användarvisningsbild
av SvenB
Amli skrev:
Men det viktigaste av allt är trots allt att du är nöjd med ditt bilköp! Sen kvittar ju egentligen allt annat. Det kommer alltid nytt. Det är det jobbigaste med att köpa nya bilar... ;-//
Nej skall du vänta på att det eventuellt kommer något nytt som eventuellt är bättre eller eventuellt är billigare, kommer du aldrig till skott.
av knicklas
Nej, skulle jag vänta och beställa en MY11 så hoppar väl priset upp en del, och det hade inte varit aktuellt.
Lånade hem en deomobil över natten oc hstortrivdes med motorn, så jag kommer sannerligen bli jäkligt nöjd! :D
Nån som vet hur man slår ihjäl 5-6 veckors väntande, utan att surfa ihjäl sig på jagrullar.se...?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
knicklas skrev:Nån som vet hur man slår ihjäl 5-6 veckors väntande, utan att surfa ihjäl sig på jagrullar.se...?
Toksurfar här gör man ju INNAN man beställer :mrgreen: , när beställningen väl är lagd kan man ju inte ändra något och det är bara att luta sig tillbaka och tänka på annat. :mrgreen:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!