Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbev
bilgalen skrev:Saab, Bmw, Audi, Alfa alla sportbilar osv. Är nog egentligen lättare att räkna upp alla de märken som inte har så hög andel entuseaster/intresserade. Men dit tänker jag tex Volvo, Vw, Skoda, Hyundai, Toyota osv.

Då menar jag inte att en Audi A6 2.0T lockar bilintresserade (för det är ju också en typisk tjänstesläde). Utan i Bmw, Audis fall är det ju förståss de dyare modellerna som lockar. Där ju tex Volvo inte längre har något att konkurrera med (möjligtvis S80 V8 om den fortfarande säljs?).
Jag hade en Saab 9-5 Aero fullutrustad innan min nuvarande V70 2.4D. Innan var jag alltså bilintresserad och nu är jag det inte? ?:-/

Du säger att bara en S80 V8 av volvos bilar tilltalar bilintresserade, men du vet inte om den fortfarande säljs? Det trodde jag man hade koll på om man var bilintresserad.
av bilgalen
Vad jag far lite efter är ju att Volvo på senare år slutat tillverka "roligare bilar" och nu mer eller mindre bara har DriveE och Flexifuelbilar kvar. Jag tror verkligen inte att dessa lockar till sig några entusiaster, iaf inte i nån större utsträckning.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Snart måste man väl fan klistra på stora gröna Drive-märken på bilen för att inte få den vandaliserad av miljö-taliban-terrorister... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Vad gör ett kort 1,6 eller D5 märke förresten ..... tänk om ni hade japaner då kunde ni klaga på emblem... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mitsubishi EVO VI Evo 6 TME. Raceline Edition.

Subaru Impreza STI Petter Solberg Edition

Här kan man snaack Emblem..

Bild
av Lazy
bilgalen skrev:Vad jag far lite efter är ju att Volvo på senare år slutat tillverka "roligare bilar" och nu mer eller mindre bara har DriveE och Flexifuelbilar kvar. Jag tror verkligen inte att dessa lockar till sig några entusiaster, iaf inte i nån större utsträckning.
Jag har tidigare ägt bl.a. Golf GTI, Ford M ST, Passat V6 och jag är mycket bilintresserad, nu kör jag V50 T5-10 och idag tycker jag det är den "roligaste" bil jag ägt, så att Volvo slutat tillverka "roligare bilar" köper inte jag. :lol:
av Amli
bilgalen skrev:Vad jag far lite efter är ju att Volvo på senare år slutat tillverka "roligare bilar" och nu mer eller mindre bara har DriveE och Flexifuelbilar kvar. Jag tror verkligen inte att dessa lockar till sig några entusiaster, iaf inte i nån större utsträckning.
Jag förstår vad du menar och håller med till en viss del. Det har blivit väl mycket fokus på att bara göra så snåla bilar som möjligt, till vilket pris som helst. Verkar som bara BMW (och vissa Mercedes modeller) lyckas med att ha bra prestanda kombinerat med snåla motorer.
Men det är självklart en kostnads fråga. Uppdaterade D5 är ett steg i rätt riktning och förhoppningsvis blir det mer sånt. Vissa av de nya motorerna som presenterades till kommande S60 ser lovande ut :-)-)
Apropå att behålla emblemen på bilen eller ej... ;-//
av Tobbev
Amli skrev: Apropå att behålla emblemen på bilen eller ej... ;-//
Jo det har nog blivit lite väl off topic :)
Användarvisningsbild
av SvenB
bilgalen skrev:80% av alla Volvos körs väl av personer som är totalt ointresserade av bilar och således ingen av dessa som bryr sig om att plocka bort emblem?

Att sen använda en Volvo som nåt slags tecken på pengar...blir ju bara dumt. Är man ointresserad så skiter man ju i hur bilen ser ut, vare sig man är rik eller fattig. Är man intresserad så köper man i flesta fall ingen Volvo.
Märkligt inlägg på ett Volvo-forum. Jag trodde de som var med/skrev på Jagrullar var hyfsat bilinresserade OCH körde Volvo.
Användarvisningsbild
av Pinguponken
Ooops nu vet jag inte vilket ben jag ska stå på. Har beställt ny bil UTAN emblem men en D5 likaväl.
Kommer mitt stora bilintresse helt att försvinna nu enligt andra inlägg i denna tråden? :mrgreen: :mrgreen:
Någon som vet om man kan få handlarn att skicka med ett par 1,6 emblem till kärran?? 8)
Jag tycker helt enkelt att det är snyggare att ta bort både modell- & motorbeteckningen.
Oavsett vad det är för storlek på motorn. Tror inte att detta handlar om överrepresentation i någon
speciell motorstyrka som väljer att göra detta. Bara helt enkelt en fråga om estetik. ;-//
Senast redigerad av 1 Pinguponken, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 18
Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak