Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
XC90_Executive skrev:Det konstiga är att vissa spraymunstycken funkar. Har kört 30 mil motorväg i "vinterslask" idag och jag har inget att klaga på! Dom är eluppvärmda också förresten...
Problemet är förutom att de spolar väldigt lågt i fart och det innebär för att få rutan ren så gå det åt en mängd spolarvätska.

Jag har gjort åt 40 liter på 400 mil, jag trodde jag sett fel men det hade gått åt 20 liter koncentrat som jag späder med lika delar vatten.

Jag hoppas problemet är ur världen nu med mina nya spolarmunstycken.

Ps
Har inte alla eluppvärmda spolarmunstycken ?
Ds
av xoxo
bmwtomas skrev:Beskriv problemet för verkstaden, spraymunstyckena funkar ej i hög fart, detta finns som servicemeddelande från Volvo, munstyckena bytes till kulmunstycken från xc60, finns eluppvärmda, monterade dessa på min i onsdags, funkar kanon
Har gjort det.
Verkstaden bytte munstycken utan ngn förbättring.
Nu erbjuder de byte av slang....
Något meddelande från Volvo känner de inte till!
Vilken verkstad har du lämnat till? Så jag kan få min "verkstad" att ringa dit för besked vad som ska bytas, tack.
av xoxo
jonnerns skrev:Lite OT iofs.

Kan man ettermontere uppvärmda spolarmunstykker om man inte har detta?

Hva snakker man om for pris?
Varför vill du ha ngt som inte fungerar?
av perhall
bmwtomas skrev:Beskriv problemet för verkstaden, spraymunstyckena funkar ej i hög fart, detta finns som servicemeddelande från Volvo, munstyckena bytes till kulmunstycken från xc60, finns eluppvärmda, monterade dessa på min i onsdags, funkar kanon
Det här förvånar mig ständigt - är det bara hos Volvo det är så här illa? - man lämnar in bilen och det finns ett servicemeddelande som verkstaden inte läser!! De borde väl vilja göra kunden nöjd och fixa garantireparationen och Volvo borde väl inte vilja betala för felsökning om de inte orkar kolla servicemeddelanden på verkstaden! Visserligen funkar mina spolare ok men jag har haft detta problem i andra sammanhang... /PH
av Steff 99
perhall skrev:
Det här förvånar mig ständigt - är det bara hos Volvo det är så här illa? - man lämnar in bilen och det finns ett servicemeddelande som verkstaden inte läser!! De borde väl vilja göra kunden nöjd och fixa garantireparationen och Volvo borde väl inte vilja betala för felsökning om de inte orkar kolla servicemeddelanden på verkstaden! Visserligen funkar mina spolare ok men jag har haft detta problem i andra sammanhang... /PH
Det känns som om verkstäderna hos Volvo har en kostnadsjakt, jag har aldrig tidigare möts av påståendet att om de inte hittar felet "så får du stå arbetskostnaden efter som vi inte får ut det av Volvo" detta när bilen har garanti och är mindre än tre månader.
Sådan utalande får mej att överväga om jag överhuvdtaget skall befatta mej med en Volvoåterförsäljare mera.

Som du också skriver verkar det inte som de läser servicemeddelande, jag har haft flera av de felen som diskuterats här i forumet...teknikerns kommentar har hela tiden varit , detta har jag aldrig hört tidigare.
Detta får mej att tappa förtroendet för hela deras serviceorganisation.
Användarvisningsbild
av Momentum
Steff 99 skrev:["så får du stå arbetskostnaden efter som vi inte får ut det av Volvo"
Det var det sämsta jag hört på länge

Jag hade min bil inne många gånger under garantitiden bland annat var det ett intermittent missljud
Det var aldrig snack om att betala - lånebil varje gång - den var t o m tvättad en av gångerna då jag hämtade den
Vid ett annat problem var bilen både tvättad och rekondad invändig som "bonus"

Be att få det skriftligt och kontakta Volvo direkt och få deras kommentar
Användarvisningsbild
av Carstens80
XC90_Executive skrev:Det konstiga är att vissa spraymunstycken funkar. Har kört 30 mil motorväg i "vinterslask" idag och jag har inget att klaga på! Dom är eluppvärmda också förresten...
Har heller ikke haft problemer med mine :D Dom är eluppvärmda också

//Carsten
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]