Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbev
Det är en Ford-motor som dock är modifierad av Volvo för att funka som Volvo vill i sina bilar.
av Steff 99
Tobbev skrev:Jag kan med lätthet få min 2.4D att dra tre liter milen, men som det är nu så stämmer min förbrukning mycket bra med Volvos uppgivna värden. Detta är en sanning inget testresultat.
Det var det jag vill få fram med min kommentar, att sitta och dammsuga gamla biltidningar för att hitta avvikelser från Volvo eller andra tillverkare är helt meningslöst.
Körsätt, väder och utrustning på bilen avgör vad en bil förbrukar, men en del tror att motorpressen har facit, men de är lika beroenda av körsätt och väder som vi vanliga dödliga.
av MattiasD
poseidon skrev:Enligt denna provkörning av DN (ford visserligen) så verkar det inte bli någon E85-version av motorn. För litet intresse.

http://www.alltommotor.se/tester/bilar/ ... ta-1.20324
Fint! Då är vi väl fast i fossilberoendet. Medlemmar på jagrullar.se apploderar och Swärd jublar. Alla är nöjda :???:

Det har varit mycket tal om etanol och Fords Ecoboostmotorer. Det vore märkligt om Ford ändrat sig i sista stund. Nåja, det lär märkas. Frågan är vart Alltommotor fått uppgiften ifrån? De borde kritisea Ford istället nästan skadeglatt konstatera att Ecoboost inte ska etanolanpassat.
av bilgalen
Ja det är lite underligt att det bara är du MattiasD som begriper hur förträffligt det är med etanol :lol:
av MattiasD
bilgalen skrev:Ja det är lite underligt att det bara är du MattiasD som begriper hur förträffligt det är med etanol :lol:
Visst är det underligt när det finns olja som räcker i oändligt, dieselavgasers nyttiga partiklar gör bara gott, kväveoxider är rena vitamininjektionen, några ton olja i haven rensar, ja visst är det underligt. Varför ändra på detta? :wink:
av Amli
Varför inte bara erkänna att etanol inte är framtiden? Varför ska då bilföretagen lägga resurser på detta? Enda anledning till att etanol var en framgång i Sverige var för att det fanns en ekonomisk vinning i det. Tragiskt kan tyckas men rå fakta.
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja,ja. Det är nu det, men jag tror nog att det kan bli så att etanolversionen kan komma senare. Just nu finns ju 1,8F, 2,0F och 2,5FT i Volvobilar, V 50, V 70 och S 80. När de skall fasas ut kanske situationen blir annorlunda.
Användarvisningsbild
av SvenB
Amli skrev:Varför inte bara erkänna att etanol inte är framtiden? Varför ska då bilföretagen lägga resurser på detta? Enda anledning till att etanol var en framgång i Sverige var för att det fanns en ekonomisk vinning i det. Tragiskt kan tyckas men rå fakta.
Jag förstår att ni dieselägare hoppas och tror på vad du skriver.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!