Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av supersonic
Kan inte bestämma mig för vilken färg bilen ska ha. Annars är alla tillval bestämda nu. Electric silver är inte helt fel. Rött är snyggt om man tvättar duktigt :D .

Men både svart och vitt är fint. Gillar vitt men det blir nog inte vitt :roll:. Det lutar fortfarande åt rött (Passion Red R-Design). Har aldrig haft det, förutom på min allra första bil då. :twisted:

Svårt. Vad säger ni? :|
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Electric silver blir för "anonymt" tycker jag. Plus att silverdetaljerna nästan inte syns då, på gott och ont.

Jag hade Passion Red som nr 2 om jag inte hade valt Ice White.

Både svart met och passion red är känsliga för "tvättrepor". Dvs det syns direkt efter första tvätten. Men man får grymt fin glans på svart met och röd annars. Den glansen är svår att få på solid vit.
av Twendor
Jeg valgte selv svart metallic på min Xc60.
Valget ble tatt fordi dette kamuflerte de svarte plast detaljene best(R-design ikke mulig da).
Samt at min forrige bil hadde elektric silver, og dette var en farge som var meget vanskelig å opplakkere.(Ble påkjørt på parkeringsplassen på jobb av kollega). Denne fargen var meget vanskelig å få korrekt ifølge lakkerer, bilen ble lakkert flere ganger før det ble bra. Kan legge til at også den forrige var Ditec behandlet, og mulig dette vanskeliggjorde opplakkeringen.
Jeg er forøvrig meget godt fornøyd med svart denne gangen, men ser jo at småstriper lett synes. Og at vask må foretas ofte.
Jeg har sett R-desig "live" i både Passion red og hvit, og synes begge var flotte biler.

Så konklusjonen min hadde blitt:Sort, lekkert men må vaskes ofte. Passion red må behandles og poleres ofte, men en skikkelig lekker farge på denne bilen i R.design. Hvit i R-design meget pent og stilrent,antagelig mitt andrevalg etter sort. Elektric silver vanskelig å få opplakkert uten fargenyanser, samt at dette har blitt en ny Taxi farge i Norge.
Jeg ville uansett farge på bilen valgt tonede laminerte ruter, noe som absolutt gjør seg godt på Xc60.
Lykke til med valget.
av Amli
Jag tycker tveklöst att den svarta är snyggast! Den är vansinnigt snygg. Annars den vita. Passion red tycker jag går helt bort och Electric Silver är som XC90_Executive säger, för annonym.

Min åsikt... :)
Användarvisningsbild
av opA
Svart =)
Användarvisningsbild
av opA
supersonic skrev:Smaken är som baken verkar det som! Tack för bilderna XC90! vi får se hur det blir!
Alla har vi olika smak..

Jag tycker personligen att rött är jäkligt fint så länge bilen är 100%:igt ren och blänker som solen men eftersom det kommer vara omöjligt att hålla den ren jämt så är de hellre vitt eller svart som gäller och när då vitt kanske inte är vitt jämt samt blir väldigt lätt smutsig + asfaltsfläckar = döden så är svart det som återstår då det både tål smuts, asfaltsfläckar samt ser förjäkla bra ut välpolerad ;)
Användarvisningsbild
av supersonic
opA skrev:
supersonic skrev:Smaken är som baken verkar det som! Tack för bilderna XC90! vi får se hur det blir!
Alla har vi olika smak..

Jag tycker personligen att rött är jäkligt fint så länge bilen är 100%:igt ren och blänker som solen men eftersom det kommer vara omöjligt att hålla den ren jämt så är de hellre vitt eller svart som gäller och när då vitt kanske inte är vitt jämt samt blir väldigt lätt smutsig + asfaltsfläckar = döden så är svart det som återstår då det både tål smuts, asfaltsfläckar samt ser förjäkla bra ut välpolerad ;)
Hahaha. Du borde sälja svart på heltid du! :D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front