Steff 99 skrev:VolvoB20 skrev::lol: :lol: :lol: Nu börjar det bli grymt pubertalt :lol: :lol: :lol:
Var det inte någon som nämnde en "Supra" som passerade 200km/h utan en rörelse i turbon
Så välkommen i pubertala-klubben "VolvoB20" för oss som har bilar som orkar över 250 km/h
-)
Ja, här finns plats för alla
Kan hålla med om att det är otydligt med detta kring däck och hastigheter. Jag har som ni sett av mina tidigare inlägg i denna tråd letat en del på nätet kring helbilsgodkännande och även där kommit fram till att det är långt ifrån tydligt. Än mer otydligt kring vem som skall följa upp denna regel eller om det är olagligt eller ej. I vissa fall kan man nästan tolka det (om man överdriver lite) som det skulle vara förbjudet att byta torkarblad till annat än original
Kuriosa: Appropå hög fart och däck som denna tråd kommit att handla om läste jag för ett tag sedan om att Bugatti planerade en Veyron med ca 1.400 hästar och en toppfart bra mycket större än 406 km/h som dagens bil gör. Dock finns det inga däck på marknaden som klarar mer än ca 440 så de var tvugna att lägga in en fartspärr där trots att bilen i sig hade mer att ge.........Det kallar jag fartspärr------
Hittade länken till artikeln:
http://www.automotorsport.se/news/17295 ... -440-km/h/
http://www.garaget.org/Racetwin2
The S rides low on fat noisy tires. It has a harsh, bone breaking ride that jiggles your jowls and rattles the trim. It is as loud and as uncomfortable as Rod Stewards leopard skin disco trousers - Jeremy Clarkson