Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Honke skrev:
philipsguy skrev:Blev först lite sugen men efter att ha kollat på bilderna här så är min personliga åsikt att det passar bäst om man har två pipor, men visst kanske är det värt under hundralappen för att testa. Tack för tipset!
Men du har väl två pipor på din?? Kollar man noga så ser man två blås på D3 i "bygg din bil" på volvocars.. Växla sen till drive så ser man det tydligt. Stämmer inte det med verkligheten?
Inte säker på hur du menar men på V70 D3 är det ett avgasrör i alla fall...
Jo jag menar att:

Gå in här... http://www.volvocars.com/se/footer/Pages/VDS.aspx Bygg V70, välj D3, välj exteriör bild tills du ser bilen snett vänster bakifrån då ser man att D3 enligt volvocars har 2st avgasutblås.
Ett avgasutblås på vardera sida, dock inga synliga som på D5.
Väljer du sen Drive istället för D3 så ser man tydligt att det bakifrån sett högra avgasutblåset försvinner.

Alltså, enligt volvocars "bygg din volvo" så har Drive 1 st avgasutblås, D3 2st avgasutblås och D5 2st synliga avgasutblås.
Och eftersom jag efter ett tag insåg att det är dubbla utblås...som inte syns..så blev jag sugen på detta också. Verkar dock inte som om att 79423 finns kvar på Biltema? Har någon provat nån annan variant av Biltema?
Tack på förhand,
/Håkan
Jag provade med Biltemas ändrör "79464" men jag tyckte att de lutade för mycket och det blev inte bra att vrida det.
Böjen i slutet på dämparen gör att det blev för mycket lutning.

"79423" på Biltema finns inte längre kvar i rostfritt för det såg bra ut på "Racetwin2:s" bil.

Jag vet inte hur det blir om man sågar av den böjda delen på avgasröret längst ut. Då får man ju bort böjen så att det blir rakt ut. Frågan är om "ändröret" då slår i bakspoilern!! Har man väl sågat så har man. Man skulle kanske kunnat såga av "lite" av böjen för att få upp vinkeln.

Jag funderar nu lite på att sätta avkortade "79404" och se hur det ser ut. De måste dock kortas rätt mycket så att de inte sticker för långt ner och jag skulle vilja ha det i rostfritt så de inte blir så fort rostiga.

/Smygaren
Ang 79464 hur mycket lutade det ungefär? Min gamla 2.5T S60 hade ett kromat slutrör i orgnal som lutade en aning. Tyckte det såg helt OK ut. Men pekar det rakt ner 90 grader yp så är det ju inte intressant. Skulle vilja undvika att kapa nått. Kollade på Mekonomen men det fanns inget alternativ där, och dyrt var det.
/Håkan
Hejsan!
De lutade mycket, inte rakt ner men kanske 45°. Jag var på Biltema igår och de hade faktiskt rostfria "79423" på hyllan så det blev 2 sådana för a´99kr.

/Smygaren
Fast 79423 finns ju kvar på Biltema. Det finns även i kolfiberlook. Iaf om man tittar på hemsidan:

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... r/Andror1/

Är ni verkligen säkra på att det inte finns?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Tips få ut ABS givaren fram

Jo larmet va sensor höger fram. Köpte en[…]

Flödar förgasare

Kan vara själva flottören som är f&[…]

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]