Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bitez
jo... ska vara kul att få höra varför han har begärt ett koll om mig... Hmm... undrar hur han tänker motivera det. Jag har då fått ett UC utdrag där det klart och tydligt står att man gjort en kreditupplysning av volvo finans. Fastän det aldrig har varit tal om det.

Jag minns i ärlighetens namn inte om det var jag som önskade det på det viset, eller om det var ett krav från säljaren med att få det bekräftat. Han nämnde tydligen att om jag backade ur affären efter beställning, så fick man nåt straffavgift på 10% av bilens pris. Så det där med bekräftelse kan nog jag ta på mig. Men varför jag fick en uc från volvo finans, det återstår att fråga vid leveransen.
av spoon
aarflot skrev:Jeg har bestilt en ny XC 60. Har fått et byggenummer av forhandler, men han mener at jeg ikke selv kan sjekke status på bygget. Stemmer dette? Hvordan er det dere sjekker status?
Antydet selgeren noe om leveringsuke på bilen din?
Jeg bestilte ny XC60 først i september, og selger antydet levering i slutten av desember!
Användarvisningsbild
av Guligan
Bitez skrev:Min ÅF har gjort en kredit upplysning på mig då jag beställde min bil. Är det vanligt att de gör? Men jag hade poängterat att jag skulle finansiera min bil själv. Alltså lån eller ej lån, fan vad vet han, jag kanske skulle betala kontant. Undra bara om det är vanligt att de gör så fort man vill beställa en bil?
Det händer att åf råkar ut för t.ex. mytomaner som inte alls har för avsikt att ta ut och betala någon bil. En ta en UC kan vara ett sätt att kolla att du "håller måttet" som kund, att du har en inkomst men kanske framförallt att du är den du uppger dig att vara. Det behöver därför inte ha med själva bilfinansieringsfrågan att göra. Lite konstigt dock att man tog UC:n i ditt fall då du uppenbarligen har en affärsrelation med din åf sedan tidigare.
av aarflot
Jeg bestilte begynnelsen av september, blitt fortalt at bilen kommer i romjulen. Det fungerer ikke å plotte inn bestillingsnr på den nettsiden til volvo. Jeg skal ditec-behandle bilen før jeg registrerer den, ikke noe vits i å betale årsavgift for 3-4 dagers kjøring i romjula uansett. Blir en sort safir metallic 2.4D awd 2010 xc 60 aut. med summum og stort sett alt utstyr, med alu.styling. Blir en grom bil! Gleder meg som en unge!
av Reneras
Leverans på fredag klockan 11.00 jippi!!!!!!, äntligen......
Användarvisningsbild
av saint
N1klas skrev:Leverans fredag 15.00 :D
Samma här.
Dock med ett stort minus.
Draget är restat,Spoiler restat.
Draget skulle dom försöka få en annan kund att vänta på sitt till förmån för mig.
Spoilern är restad till den 16/10 tidigast.

Men jag måste även ge en eloge till försäljaren för sitt bemötande gentemot mig.
Resultatet blir att dom kommer från försäljningsstället "5 mil i från mig" och ger mig
en lånebil under monteringen.Kör ner med min bil när den är klar och byter.

Så min uppskattade leveranstid på vecka 44 har således blivit mycket kortare än förväntan.

Tjohopp.
av swemax
Hämtat idag, inge mer V50 1.8F för mig :) :D :lol:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.