Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndersP
XC90_Executive skrev:
peterpop skrev:Kan man bestämma att värmaren ska gå i 20 min?? Beror väl på hur kallt det är ute trodde jag! Ställer väl in tiden när man skall åka! Eller kan jag även gå ut och starta den manuellt, och isåfall hur gör jag det 20 min innan jag skall dra??

Direktstart av värmaren finns i menyn. Eller så köper man en fjärrkontroll så man kan starta på håll.
jag kör med fjärr
Så det går bra att tajma
:D
av Vfrrr
Fick information idag att det är mjukvaran som det är fel på. Indikerar felaktigt för låg spänning.
Åtgärdat från produktionsvecka 34 så kontakta er verkstad för att uppdatera.
av Ogya
Kan man bestämma att värmaren ska gå i 20 min?? Beror väl på hur kallt det är ute trodde jag! Ställer väl in tiden när man skall åka! Eller kan jag även gå ut och starta den manuellt, och isåfall hur gör jag det 20 min innan jag skall dra??
Det kan väl inte vara så svårt? Om du ska åka klockan 7. Så ställer du in värmaren på 7.10. Då sparar du 10 minuter på batteriet.
Användarvisningsbild
av 164E
Vfrrr skrev:Fick information idag att det är mjukvaran som det är fel på. Indikerar felaktigt för låg spänning.
Tack för info, ska ta upp det med verkstaden imorgon när bilen skall in på service bla för det här med låg batterinivå.
av mårre
Var inne på verkstaden idag för att värmaren inte vill starta. Konstaterat fel: Kortslutning i glödstiftet. Åtgärdas genom byte av hela brännarenheten (som måste beställas). Återbesök nästa vecka för byte. Skönt att bilen är köpt från Volvohandlare där 2000-milagaranti ingår. Mecken pratade om att ladda ner ny mjukvara också.

Har även hört en annan som haft problem med värmaren i en XC60 som inte startat. Han fick inpsrutningsmunstycket bytt till ett med större diameter.
Användarvisningsbild
av 164E
Vfrrr skrev:Fick information idag att det är mjukvaran som det är fel på. Indikerar felaktigt för låg spänning.
Åtgärdat för min del, ny programmvara är laddad idag och värmaren skall starta. Nu får det bli kallt 8)
av Helmsman
najk skrev:Jag har haft bilen i 2veckor, kört någon längre resa på ca 30min annars mest stadskörning.
Jag har använt värmaren två gånger ca 15 min.
När jag ska ställa en automatisk extravärme klagar den på låg batterinivå.

Är lösningen att köra en längre sträcka så batteriet får ladda upp sig?

Hmmm... får du se till att få ordning på innan du åker till barnbacken i Björnen!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Gäller det min D5a också ?
av Vfrrr
VolvoB20 skrev:
Gäller det min D5a också ?
Borde vara samma mjukvara.
Användarvisningsbild
av petkas
ny har man lämnad in bilen första gången för reparation(hämtade ut den för 10 dagar sen)den Indikerar för låg batterinivå,så vi får se om dom får ordning på det,hoppas dom har fått hem den nya programvaran för spänningsvakt(sa till dom att risken är stor att felet sitter där,men det är inte säkert att dom lyssnar på en),bara dom inte börjar byta grejer i onödan
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
Lufta koppling som inte går

Kopplingen brukar ta vätska ur en avskild sek[…]

..men tar en stund innan den går ner p&ari[…]

Jag tänker att det senare alternativet betyde[…]

Premiär för att dra husvagn. Fick l&arin[…]