Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag tänkte mer på Volvos stenåldersmentalitet vad det gäller val från fabrik. :wink:

Jag tycker att XC60 är mer speciell och betydligt trevligare att köra än V70. Plus att XC60 är mycket snyggare! XC60 R-design blir dessutom ännu bättre att köra plus att stolarna blir mer skålade vilket är ett plus! :)

Trevligt att du köper Volvo igen. Du måste ju ha iallafall en bil du kan snacka skit om! :wink: (internt skämt)
av Steff 99
XC90_Executive skrev:Jag tänkte mer på Volvos stenåldersmentalitet vad det gäller val från fabrik. :wink:

Jag tycker att XC60 är mer speciell och betydligt trevligare att köra än V70. Plus att XC60 är mycket snyggare! XC60 R-design blir dessutom ännu bättre att köra plus att stolarna blir mer skålade vilket är ett plus! :)

Trevligt att du köper Volvo igen. Du måste ju ha iallafall en bil du kan snacka skit om! :wink: (internt skämt)
Det värsta är att jag äger den :shock: , ingen tjänstebil den är återlämnad...men men nu får vi jämföra tysken med "svensken" på samma vilkor.
Men vi har ju haft Volvobilar hela tiden, trots min lågmälda kritik :oops:
Eftersom min nya V70II har det mesta av options så får vi se hur det kommer att lira ihop..saknar att man inte kan få "head up" när allt annat finns. men men det kanske kommer senare när denna byts ut :wink:
av Twendor
Virker som at bildet er en ordinær XC 60, med R-design utstyr.
På bildt er det ikke lakk på nedre del av bakre støtfanger, ulakkerte beskyttelseslister sidedører.?
Flott bil, men forundelig hvorfor ikke tåke(dimme)lys kan leveres på en slik bil.

Synd også at Xc 60 største fortrinn overfor andre Crossoverbiler, Four-C ikkke kan bestilles.
Føler selv at dette er det absolutt viktigste ekstrautstyret jeg har hatt på noen bil.
av CAT3208
Er det fler som nå har bestilt xc60 R-design og har fått indikasjon på produksjonsuke min er satt til 2010 04.
Det har jo også vært diskutert om man fremskynder eller øker produksjon.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
För dom som vill se bilder på R-design lägger jag ut lite länkar till Mobile.de.

->svart D5 awd<-

->savile grå D5 awd<-

->svart eller magic blå D5 awd<-

->savile grå D5 awd<-

->svart D5 awd<-

->svart D5 awd<-

->svart eller grå 2,4D DRIVe<-

->svart D5 awd<-

->svart 2,4D DRIVe<-

->solid vit 2,4D FWD<-

->svart 2,4D DRIVe<-

->svart D5 awd<-

Det är inte så svårt att lista ut vilken färg som är populärast i Tyskland :wink:
av Twendor
Fine biler, men bare en som har Crome takrails ?
Penere med crome enn sorte.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ingen har silvriga rails av dom jag listade upp. Det går inte att få det på EURO-spec. Det går inte att få rden "kromade gubben" vid ECC:n heller. Står lite i ett av mina inlägg ovan. Volvo i Göteborg är inte ett spår intresserade eller förstående av 'problemet'. Jag frågade om det gick att få silvriga rails från fabrik men det var tvärstopp, inte en chans. När jag visade en bild på en Franskreggad R-design med både silvriga rails och "kromad gubbe" så fick jag ett störtlöjligt svar att den personen måste ha importerat den från ett icke EURO-land och sedan ha satt på franska skyltar. Detta trots att dom fick bilden ett par veckor innan produktionen av R-design startade :roll:

Jag nämde också att det är väldigt missvisande att ha bilder i katalogen och på hemsidan med Four-C och silvriga rails när det inte går att välja till. Men det var ingen direkt kommentar om det ändå...

Enda alternativet som finns är att låta verkstan byta till silvriga rails. Då måste man plocka ner interiören, plus hela innertaket eftersom dom är skruvade från insidan. Kostar ca 10 000kr.
av Tobbev
XC90_executive, är det något jag kan hjälpa till med? Jag kan höra mig för på jobbet i morgon om du listar exakt vilka frågor du har.
av CAT3208
På den 5 linken så er det avbildet noen felger som jeg er innteresert i navnet på. Noen som kjenner produsent eller navnet. :?:
Jeg har ikke sett 20" felger på noen av bilene er det noe jeg har gått glipp av som andre har registrert.
Har bestil 20" og kommer til å sette vinterdekk på disse, men vurderer andre felger til sommer dekk

Igjen så dukker sølv/alu fargede tak rails opp :roll: ??:-/

Den som venter for se hva en har bestilt :wink:
Den Norske Volvo siten har ennå ikke R-design på plass i "bygg din volvo" Tydlig at etterspørsel er større en tilgangen og at man håndterer markedsføring og kundene deretter.

Uke 4 var fortsatt min prod uke når jeg sjekket forrige torsdag. Uke 1 stiger prisen med ca 12K i avgifter i Norge.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11

Vad skönt, jag ska ut i justera kopplingsvsje[…]

Intressant detta med att man som privatperson tyck[…]

E85 har dessutom lägre energiinnehåll […]

Jag har reklamerat fläkten från Trodo o[…]