Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
Den 18:e dec. får jag bilen!
av bmwtomas
Nu har 450 mil avverkats i bilen, förbrukningen ligger på 0,68 i snitt och det är jag mkt nöjd med.
Nu till minus, biljäveln har börjat skrammla!! Vänster b-stolpe och v-bakdörr skrammlar vid minsta ojämnhet i vägen och vid hög volym på stereon...... Dags för 3e verkstadsbesöket på 450 mil :twisted:
Första besöket justerades en bakdörr pga att listen tog emot bstolpe vid öppning
Andra besöket monterades gummipluggarna i ovankant av bagageöppningen rätt så att tvätt & regnvatten inte rinner in i bagageutrymmet :shock:

Men annars är jag nöjd :wink:
Appropå gummipluggarna, menar du de två som samlar vatten i sig i vardera ytterkant på öppningens ovansida?
Som två gummi-muggar där det alltid fylls med vatten, i synnerhet efter tvätt.

Inte för att jag har läckage in i bagaget, men undrar bara varför de inte är slutna upptill, så att vatten inte samlas i dem. (för inte finns det motsvarande "hanar" på bagageluckan som trycker ur det mesta av vattnet när luckan stängs?)

Någon?
Testat larmsignalen ännu?
Den är ju bara för patetiskt. En del utav mina barns leksaker låter högre, och då har de passerat EU-godkännande normer.

"viu-viu-viu-viu" Den lär ju knappast väcka någon större uppmärksamhet. Har EU-normerna slagit sina klor i larmsirenerna med?

..Funderar om det kan vara någon diod i ge[…]

Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Tycker att ljudsystemet i min bil låter rikt[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]