Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
Spontant tycker jag hellädret vi har i våran nuvarande bil (Ocean Race-klädsel) känns betydligt bättre än lädret i den förra bilen, en MY09 med halvskinn. Det andra kändes rätt plastigt och blev lite slitet trots att bilen var sparsamt använd. Det kändes framför allt mycket billigare än det hellädret vi hade samtidigt i en 9-3 MY09, som var bra mycket "rejälare" och snyggare.
av estufo
ChristerN skrev:
estufo skrev:Den stora kvalitéts skillnaden jag har märkt är klädseln, i stort om man har hel läder.
På alla Volvo bilar, ifrån 850 till V70N/S60 så har klädseln varit väldigt tålig, inte självspruckigt, eller blivit skrynklig. Har nu en MY03 där klädseln (Helläder 18k på mätaren) Inte har några sprickor, eller är skrynklig. Inte ens på förarstolen.
Så där har man börjat snåla. Och det tycker jag sänker helhetsintrycket på Volvo.
Nåja, på min förra bil, S70 -99, var lädret ganska sprucket och veckat, speciellt på förarstolen men även på passagerarstolen. Det hade dock inte börjat falla isär som gammalt läder kan göra och jag ser inga tecken på att min -09:as klädsel ska göra det heller. Den är mjukare och inte lika plastig som på S70-n.
Sen är ju stolarna bättre på de äldre, där håller jag med.
Lite OT, men på tal om klädseln.
Hur många av er använder Volvos läderkit?
av ChristerN
Använder LeatherMasters lädervårdsprodukter. Tror att de under en tid gjorde till Volvo som de sen brandade och la på en slant på priset.
Sorry för OT :o

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?