Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
Typgodkännade gäller både däcksbredd och fälgstorlek.

Nu vet inte jag exakt vilka dimensioner V70 2,5 FT är typgodkänd för men enligt Teknikens Värld så är det 205/60-16 som gäller för att vara laglydig och vara berättigad till miljöbilspremien. På "Bygg din volvo" står även dimensionen 225/55-16 med medan det i online-broschyren enbart är 205/60-16 som gäller.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Såg nu att till Ocean race modellen så kan man välja till 17", men då tappar man miljöbilsstämpeln :roll:

Vidare så är också PTC snabbuppvärmning av defrosterluften standard på 2.5FT + nivåreglering som tidigare nämnts

/Kalle
av Linqid
Såg en svartmetallic S80 2,5FT Executive igår hemma på gatan med 18" på. Riktigt, riktigt läcker! 8) Miljöbilsstämpeln ryker ju med 18" dock spelar det nog inte så stor roll då bilen troligtvis tillhör Volvo.

Lite kuriosa; Samma person som innehar denna har även haft hemma en XC90 Executive -08, en XC90 Sport och sist men inte minst en S80 V8 Executive flertalet gånger. Samt x antal andra motorversioner fast i lite mer beskedliga varianter. Därför känns det inte alltför vågat att påstå att denna person är Volvo-anställd... :wink:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Linqid skrev:Lite kuriosa; Samma person som innehar denna har även haft hemma en XC90 Executive -08, en XC90 Sport och sist men inte minst en S80 V8 Executive flertalet gånger. Samt x antal andra motorversioner fast i lite mer beskedliga varianter. Därför känns det inte alltför vågat att påstå att denna person är Volvo-anställd... :wink:

Eller bara lika tokig i Volvo som oss andra! :wink:

2.5FT har inte kommit ut till kund ännu, så chansen att personen jobbar på Volvo är väldigt stor! :)
av VIT 2,5FT Summum
Ny på forumet här.

Har beställt en V70 2,5FT i april.
Fick besked av handlaren att den skulle levereras i slutet på aug.
Nu verkar den levereras i slutet på sept.

Ska det ta Volvo 6 månader att leverera en gammal bil?
Det är inte konstigt att köparna sviker.
Funderar starkt på att ta en A4 2,7 TDI istället.
Jag vet att de kan leverera denna kärra på 8 veckor.

Är det någon här som har samma skit tider till leverans, och är det någon som vet varför VOLVO dröjer med leveransen=
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ta en annan motor på V70in så får du den om ca 8 veckor då med. Det gissar jag på iallafall. Det är ju helt klart motorn som gör att den är försenad. Mycket möjligt att man väntar med kundbilarna för att man måste slutföra tester etc.
av perwes
VIT 2,5FT Summum skrev:Ny på forumet här.

Är det någon här som har samma skit tider till leverans, och är det någon som vet varför VOLVO dröjer med leveransen=
Jag har skrivit om de uppskjutna leveranserna lite längr upp i detta forum. Man kan väl gissa att neddragningarna på fabriken är orsaken till förseningen.
av VIT 2,5FT Summum
perwes skrev:
VIT 2,5FT Summum skrev:Ny på forumet här.

Jag har skrivit om de uppskjutna leveranserna lite längr upp i detta forum. Man kan väl gissa att neddragningarna på fabriken är orsaken till förseningen.

Ja, det är tråkigt med varslen på volvo. Har du fått någon närmare info av din handlare gällande leveransen?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]