Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bilgalen
XC90_Executive skrev:Jag ser inget som saknas i XC90 Executive som gör att den inte är en "kvalitetsbil". Den har ALLT som jag behöver, allt som gör den till en lyxbil/kvalitetsbil.
Den kanske har mycket, men inte allt. Det den saknar i första hand för att bli en prestigebil/lyxbil är märket. Spelar ingen roll vad Volvo bygger för bil, här i Sverige så kommer din extrem dyra Volvo fortfanade inte ses annorlunda en grannens begagnade V70 som han köpte för 100kkr.

Ursäkta, men hur kan man betala 750kkr för en Volvo XC90? :shock:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
bilgalen skrev:Den kanske har mycket, men inte allt. Det den saknar i första hand för att bli en prestigebil/lyxbil är märket. Spelar ingen roll vad Volvo bygger för bil, här i Sverige så kommer din extrem dyra Volvo fortfanade inte ses annorlunda en grannens begagnade V70 som han köpte för 100kkr.

Hur kan du ha en aning om det? Har du en sån? Hur kan du då veta hur folk ser på en när man har en? Grejen är att jag får hur mycket possitiva kommentarer som helst! Kommer fram folk på stan, när man tankar etc som säger att det är en jävligt snygg bil 8)

Har du en bil överhuvudtaget?! :shock: När du inte vet hur man betalar! :shock:
av bilgalen
XC90_Executive skrev:
bilgalen skrev:Den kanske har mycket, men inte allt. Det den saknar i första hand för att bli en prestigebil/lyxbil är märket. Spelar ingen roll vad Volvo bygger för bil, här i Sverige så kommer din extrem dyra Volvo fortfanade inte ses annorlunda en grannens begagnade V70 som han köpte för 100kkr.

Hur kan du ha en aning om det? Har du en sån? Hur kan du då veta hur folk ser på en när man har en? Grejen är att jag får hur mycket possitiva kommentarer som helst! Kommer fram folk på stan, när man tankar etc som säger att det är en jävligt snygg bil 8)

Det är samma som när man betalar 750 för en BMW. Man flyttar över pengar..... :lol: En dyr Volvo håller värdet betydligt bättre än t.ex en BMW.
In your dreams att just den där Volvon håller värdet bättre än en Bmw. Vanliga Volvo håller sig ju bättre än vanliga Bmw, så är det ju. Men när man kommer upp i de där prisklassena så står sig prestigemärkena bättre än Volvo. Så nä...ekonomiskt har du gjort en kass affär. Men du är ju iaf väldigt nöjd med bilen...så en dålig affär totalt sett har du ju inte gjort :)

Som exempel kan du ju kolla vad en ny S80 V8 Awd kostar begagnad. Såg en till salu hos Volvohandlare på bytbil. Bilen var en fullmatat -07:a som gått 1700mil och begärt pris 399kkr. Den har väl sjunkit så där en 140-150kkr på 1700mil!!

Leta upp tex en Bmw 530 xi -07 med motsvarande utrustning och samma mil på mätaren för 399kkr....lycka till :lol:

Sen att du får en massa positiva kommentarer visar bara på att folk ser din bil som "jämbördig" sin egen. En person som kör dyr prestigebil får inte "possitiva kommentarer" på stormarknads parkeringen av Bosse elektriker.
Senast redigerad av 1 bilgalen, redigerad totalt 0 gånger.
av dali
Hehe ... hoppas att ryktet om att BMW vill köpa Volvo stämmer, då blir det kul att läsa den här tråden i nytt ljus.
Användarvisningsbild
av nike69
jag tror att det är mest i sverige som en volvo ses som en dussinbil. utomlands är det nog mer status än hemma i lilla sverige
av bilgalen
nike69 skrev:http://www.aftonbladet.se/bil/article580128.ab

kanske kan vara intressant läsning för någon ;)
Nä, när Robert Collin varit i farten så är det allt som oftast fel. Kolla iihs hemsida istället.

Volvon är så klart bäst!! Det tvivlar inte ens den mest ingrodde Bmw fantasten på. De andra är GODKÄNDA, inte underkända som Collin skriver.

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=56624
av bilgalen
nike69 skrev:jag tror att det är mest i sverige som en volvo ses som en dussinbil. utomlands är det nog mer status än hemma i lilla sverige
Visst är det så. Så skrev jag också.
av dali
bilgalen skrev:Som exempel kan du ju kolla vad en ny S80 V8 Awd kostar begagnad. Såg en till salu hos Volvohandlare på bytbil. Bilen var en fullmatat -07:a som gått 1700mil och begärt pris 399kkr. Den har väl sjunkit så där en 140-150kkr på 1700mil!!

Leta upp tex en Bmw 530 xi -07 med motsvarande utrustning och samma mil på mätaren för 399kkr....lycka till :lol:
Hehe: http://www.blocket.se/vi/12399043.htm?ca=1_11_s

Om annonsen försvunnit:

Pris: 399 000:-
Årsmodell: 2006
Miltal: 1 500 - 1 999

BMW 530XI A
Mätarställning: 1704mil
Färg: BLÅ
Karosseri: Sedan
Info: SVART DAKOTA LÄDER, SPORTSTOLAR FRAM, HELLJUSASSISTENT, HIFI HÖGTALARSYSTEM, XENON, PDC, COMFORTPKT, ADVANTAGEPKT
Registreringsnummer: XGM719

Förvisso en 06:a, men den togs i trafik 2006-10-03.
av bilgalen
dali skrev:
bilgalen skrev:Som exempel kan du ju kolla vad en ny S80 V8 Awd kostar begagnad. Såg en till salu hos Volvohandlare på bytbil. Bilen var en fullmatat -07:a som gått 1700mil och begärt pris 399kkr. Den har väl sjunkit så där en 140-150kkr på 1700mil!!

Hehe: http://www.blocket.se/vi/12399043.htm?ca=1_11_s

Om annonsen försvunnit:

Pris: 399 000:-
Årsmodell: 2006
Miltal: 1 500 - 1 999

BMW 530XI A
Mätarställning: 1704mil
Färg: BLÅ
Karosseri: Sedan
Info: SVART DAKOTA LÄDER, SPORTSTOLAR FRAM, HELLJUSASSISTENT, HIFI HÖGTALARSYSTEM, XENON, PDC, COMFORTPKT, ADVANTAGEPKT
Registreringsnummer: XGM719

Förvisso en 06:a, men den togs i trafik 2006-10-03.
Det där får jag ju hålla med om är ganska nära. Volvo S80 V8 kom väl i Maj-Juni nån gång väl? Så det skiljer väl ändå 7-8 månader som Volvon är nyare. Det innebär ju iof en slant på en sån här dyr bil.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 17
Fel generator V70??

Det som händer är att laddlampan lyser o[…]

Bytt skivor och klossar fram. Det blev ATE, b&arin[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Lämna på verkstad finns inte på k[…]