- tis 09 jun 2020, 13:51
apersson850 skrev:Absolut, det har jag full förståelse för. Men jag har svårare att förstå att man blir anklagad för att vara otrevlig för att man försöker styra tillbaka en diskussion som är på väg åt fel håll när, som du säger, rubriken inte direkt lämnar jättemycket tolkningsutrymme för vad målet med frågan var (enligt mig). Sen kan det ju vara intressant att diskutera hur rattarna slits rent generellt eftersom jag tydligen inte var ensam med att finishen går sönder på exakt samma ställe, men det tycker jag kan brytas ut till en egen tråd då. Men vi kanske kan avsluta själva meta-diskussionen här.snusketören skrev:Det brukar höra till god forumetikett att hålla diskussionen i en tråd innanför diskussionsunderlaget för den tråden.Jo, fast som frågeställare får man ha en viss ödmjukhet för att det inte är säkert att alla andra har exakt samma uppfattning om vad som faller inom ramen för rubriken i tråden. Speciellt som vissa trådar (inte denna) har rätt diffusa rubriker.
VolvoB20 skrev:Om det är en svart ratt är väl inte nyanser ett problem. Det är ju bara köpa svart läderfärg, slipa jämt och stryka på. Klart.Ja färgen var ju kanske inte ett så stort frågetecken, det rörde mer hur matt ytfinishen är original. Jag hade kallat den typ halvmatt men jag tänkte att någon annan hade en mer kvalificerad gissning.![]()
Svart är ju busenkelt och kan inte bli fel.