Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
MartinS skrev:Sitter kontakten precis under AUX-batteriet eller var mer exakt i torkardiket sitter den?
Jag svarar mig själv. Det ser nog lite annorlunda ut på V60, eller så skiljer det mellan årsmodellerna, men på min V60 MY13 satt kabeln precis under AUX-batteriet. Ta bort torkarna, plasten under dom samt aux-batteriet, sedan har man bra åtkomst till den gula kabeln.

Skall bilens tändning vara av eller så när man gör fixen från datorn? Någon som vet?
Användarvisningsbild
av MartinS
Kolla värdena som finns på PHM,
av Isacsson
Hej!
Jag bommade att trycka ”without checksum” när jag laddade in filen med värden igen och det gillade inte värmaren alls.
Undrar därför om någon har en fil med värdena till sin värmare som fungerar som den skulle vilja dela med sig av? Det är ju inte säkert att det funkar, men vill gärna prova!

Rapporterar givetvis resultat här efteråt! :-)
av Bjuppa
Hej. Är det någon som bor i närheten av Vänersborg/Trollhättan som har löst ändringen av 800 t gränsen.
Jag har samma problem på en V70 2010.
800 Tim och felkod B1D3468.
Tacksam om jag kan köpa tjänsten.
Hej, har införskaffat kabel och mjukvara 3.8, men får ingen kontakt med min Webasto TT Vevo som sitter i min V60 -14. Programmet säger connection failure när den försöker koppla upp. Jag har valt COM 3 som är det enda valet i WTT och det är vad USB ligger på i enhetshanteraren. Någon som har haft samma fel och kan hjälpa till lite?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 15

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]