Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Ceska skrev:Troligtvis har multiremmen hoppat av och på sånt viss hamnat under kamremmen, vanligaste problem är att generators frihjulskoppling skär vilket ledder att multiremmen börja "fladdra" ordentlig och till slut hoppar av. På vissa bilmodeller tom multiremmens spännarmen (om det finns sådan) ger vika vilken också leder till att den hoppar av.
Frihjulskoppling till generatorn, du måste mena AC-kompressorn...
av Mwi
Jag tror inte du skall lägga en massa pengar på att driva det juridiskt eller tekniskt, för tyvärr tror jag det är svårt att vinna, en gräns är en gräns. Tror mer på att försöka få goodwill av försäkringsbolaget, fundera på hur länge du har varit kund hos försäkringsbolaget hur många försäkringar har du hos dem? Nästa alternativ är prata med verkstaden, hur länge har du varit kund där och har de alltid servat bilen om ja, fråga om de tycker att ett haveri är rimligt strax efter service hos dem.
Lycka till och hoppas det löser sig på ett bra sätt för dig :D
av dolofsson
Vill bara meddela utgången av detta.

Jag fick alltså nej till ersättning efter att ha talat med några olika handläggare och skadetekniker hos försäkringsbolaget. Jag fick reda på att det enda jag kunde göra var att göra en överklagan på beslutet.
Sagt och gjort - jag formulerade ett ganska långt meddelande där jag motiverade kring varför jag tyckte att det var rimligt att jag skulle ersättas i detta fall.
En dag senare blev jag uppringd av TrygggHansa och de meddelade att de skulle ersätta skadan! Gissa om jag blev glad..! Kändes som att vinna på lotto. :)
Så, nu har jag äntligen fått ut min bil reparerad och klar. Knappt tiotusen fattigare pga självrisk och hyrbil - men jag känner mig ändå som en vinnare. Tack för allt engagemang i tråden och tack till mitt numer givna försäkringsbolag.. ;)
av Yaniz
dolofsson skrev:Vill bara meddela utgången av detta.

Jag fick alltså nej till ersättning efter att ha talat med några olika handläggare och skadetekniker hos försäkringsbolaget. Jag fick reda på att det enda jag kunde göra var att göra en överklagan på beslutet.
Sagt och gjort - jag formulerade ett ganska långt meddelande där jag motiverade kring varför jag tyckte att det var rimligt att jag skulle ersättas i detta fall.
En dag senare blev jag uppringd av TrygggHansa och de meddelade att de skulle ersätta skadan! Gissa om jag blev glad..! Kändes som att vinna på lotto. :)
Så, nu har jag äntligen fått ut min bil reparerad och klar. Knappt tiotusen fattigare pga självrisk och hyrbil - men jag känner mig ändå som en vinnare. Tack för allt engagemang i tråden och tack till mitt numer givna försäkringsbolag.. ;)
Här kommer jourhavande glädjedödare. Nu har du exakt samma bil som du hade innan haveriet. Jag har en V70 med motor med samma konstruktionsfel. För dig känns det som att vinna på lotto, för mig känns det som rysk roulette :-O)
av Yaniz
patrick1977 skrev:Är det likadant på vea motorerna?
Nej, men där finns det annat spännande som kan åstadkomma virvel i plånboken.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Yaniz skrev:
patrick1977 skrev:Är det likadant på vea motorerna?
Nej, men där finns det annat spännande som kan åstadkomma virvel i plånboken.
Vad?
Användarvisningsbild
av TommyP86
Det är en feature vi såg första gången med 83mm borrade femmor 1998 och har sedan dess kommit och gått i både bensin och dieselfemmor. Så det går nog inte in under "motorfamiljsspecifikt"

Problemet ser nu ut att vara löst, vad jag ha[…]

Fel centerhögtalare?

Stämmer, bakdörrarna+ tak bak har ing[…]

finansiera V90

Spontant är det ett högre restvärde[…]