Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

crstonetto skrev:Hej på er. Jag har en Volvo xc70 2012 och när jag försöker uppdatera kartorna till navigatorn så går det bra i början med att den hittar uppdateringen på displayen och jag klickar mig vidare men i nästa steg frågar den efter en licens kod?!
Skulle inte det vara gratis att uppdatera efter senaste sensus mjukvaran eller kan det vara så att jag har fel version av sensus fastän jag bad verkstaden att lägga in den senast jag gjorde service för ca 1 månad sedan? Hur kan man se vilken sensus version man har?

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Du behöver ny mjukvara som kom 30/5 2016. Följer inte med på vanlig service. Måste säga till extra om man vill ha den. Sen är det bara installera.
Användarvisningsbild
av karnstrom
Nyss bokat tid för att göra uppdateringen på Onsdag denna vecka! Ska bli gött med nya kartor i bilen inför semsetern! :D

Lätt värt 628kr, istället för de tusenlappar som det skulle kostat innan....
av andersuw
Ja det är ingen ände på eländet. Jag var tvungen att göra detsamma i höstas. Kostar ju flera hundra kronor. ;-)
Så, mjukvaran ihälld i iblen. Kostade 580 kronor att få gjort.
Något har i alla fall hänt, för navigatorn påstår nu att den har mjukvaruversion 1100. Tidigare tror jag det var 0903 eller nåt sånt. Alla inställningar i navigatorn var försvunna, likaså alla tidigare anslutna Bluetoothtelefoner.

Nu återstår den tunga utgiften att skaffa ett USB-minne som är stort nog och sen är det dags att se om det går att stoppa in någon nyare karta. Nedladdningen har jag gjort, via ADSL. Tog hela natten. Får se till att få igång mitt fiberabonnemang...
av Assar63
karnstrom skrev:Nyss bokat tid för att göra uppdateringen på Onsdag denna vecka! Ska bli gött med nya kartor i bilen inför semsetern! :D
Lätt värt 628kr, istället för de tusenlappar som det skulle kostat innan....
Upplandsmotor ville först ha 14000:- för det men det trodde jag inte på och ansvarig återkom med priset 850:- för updateringen.
BraBil i Kungsängen had ingen aning, och trodde inte det skulle gå att göra på min bil.
På måndag utförs injektionen.
Teknikern jag pratade med hade inte gjort just den här uppdateringen tidigare, men hade hört att den finns. Men jag var tydligen först i just den här verkstaden.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Extremt goda nyheter.
Fattar jag detta rätt?
Man behöver lämna in bilen runt 1 timme så de får tankat på programvaran och sedan laddar man GRATIS
ner kartan från Volvo? Dvs alla framtida kartuppdateringar är gratis? Det är inte bara första som är gratis?

Får ringa min tekniker imorgon och se vad de ska ha för detta.
Men det är alltså både http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... /Automatic och sensor 3.0 som måste in, eller är http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... /Automatic sensus 3.0?

Hoppas de har tid rätt omgående då bilen ska ut och rulla på semestervägarna inom kort och kartan är från 2012
eller så vilket gör att man är ute i "åkern" lite då och då enligt GPS:en =)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 26

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]