Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MartinS skrev:Reservhjul har nog alltid varit tillval i V70II, så det lär va relativt sällsynt. Skall du köpa ett och lägga i själv, finns det en hel del på bildelsbasen.se. Det måste va ett speciellt reservhjul för att få plats under golvet.

Summum innebär bland annat skinnklädsel och elstyrd förarstol. Elstyrd passagerarstol och backkamera är extra optioner.
Reserv/nödhjul var std på min My10 vet inte när de tog bort det
Lövet skrev:
Nicke83 skrev:Powershift är det den gamla v70 automalådan som kallas så? dvs den 6 växlade & den nya heter vad?
Powershift är en dubbelkopplingslåda och sitter i 2.0F, 1.6d, D2 och 2.0d. Dvs alla PSA (Ford/Peugeot) motorer. Den verkar hålla utmärkt men är inte optimal om man kör taxi i stadstrafik eller släpar runt en båt uppför branta stigningar.
Nicke83 skrev:Alla v70 II från 08 som har Summum paketet har automatiskt elstol på förare & passagerare samt backkamera eller hur funkar det där summum paketet riktigt?
Summum har alltid elstol och skinnklädsel men inte nödvändigtvis backkamera. Den är tillbehör.
Jag tror backkameran är väldigt sällsynt på V/XC70 går dock o eftermotera själv om du vill lägga några timmar på det
Lövet skrev:Både det konstiga utförandet och det låga priset tyder på att det är en import med eventuellt dålig historik. Kontrollera historiken NOGA!

Ringde på bilen, importerad & ny köpt ifrån Tyskland, ingen dieselvärmare och lät väldigt luddigt som om de skulle vara momentum paket..
Avstår nog den bilen faktiskt!
Bra, tror den skulle innebära en massa problem
Känns alldeles för billigt

Skickat från min E6653 via Tapatalk
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Serviceintervall v90 D4

Precis, min fundering är, om än kanske n[…]