- fre 12 feb 2016, 13:27
ros skrev:Nu rattar jag iofs en XC60 2016 men har haft samma bekymmer vid ett par tillfällen. Har noterat att stols- och rattvärme startar igång när bilen bootar upp igen så nån slags rejäl reset blir det även om radion startar direkt.
Vid senaste uppgraderingen (bränslefixen) så sa bilverkstaden att detta även löste omstarten så jag får se om felet uppträder igen.
Men en grej verkstaden inte alls får ordning på är instrumentbelysningen (displayen bakom ratten och 7-tums-skärmen i mittkonsolen) alltemellanåt går upp till maximal ljusstyrka även om reostaten (som det hette förr) är nervriden. Reostaten kan fortarande reglera ljuset korrekt på bakgrundsbelysning av knappsatser etc, men inte displayerna, när detta händer. Avhjälps genom att täcka för ljussensorn ovanpå instrumentbrädan en stund men extremt bländande vid mörkerkörning. Nån som har nån idé?
Låter som du har fel på ljussensorn, för när den avkänner dagsljus, då kan man ju inte reglera ljusstyrkan på instrumenten. Iaf kan inte jag det på min bil.
Volvo V40 D2 2014, your kinetic, automat, VOC
Volvo V60 D4 AWD Ocean Race Edition, BE PRO, Automat, Voc.
Volvo V60cc D4 AWD Momentum, BE, VOC.
Kör: XC60 T5 AWD MY18 R-design. Teknik PRO, Voc, 21", skärmbreddare, Crystal white ++++