Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
VolvoTed skrev:
EjS skrev:Finns fina fina fina i Tyskland. Även Executive, välskötta hoss volvohandlare. De flesta gått runt 13.000 mil men ser fräscha ut.
De är tyvärr ganska dyra
Tillförsel och efterfrågan ;)

Om man hämtar en bil för export får du bra pris. De vet de aldrig ser dig igen ;)
av VolvoTed
Det blev en 2007a med all utr exl dvd, 9900mil, 2 ägare.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Lite bilder? O grattis kör försiktigt
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Gött låga mil! Grattis, hoppas på all tur med den!
av Schmoyoho
Volvotechmaster skrev:
Krollspell skrev:Nej inga S80 bilar (my07-) har den motorn. Den satt bara i tidiga XC90.
Jag vet med 100% erfarenhet att den sitter in S80 07.
Har själv gjort service åtgärden med lagret på några men eftersom där bara var ca 6000 st av s80n som var drabbade bör det ju bara vara dom första av 07orna.

I övrigt tycker jag det är en av dom mest pålitliga bensin motorerna volvo använt :P
Sent svar men det var, som sagt, de 6000 första V8:orna som var drabbade, inte de 6000 första S80. Men däremot är jag ändå intresserad av att höra varför du renoverade dem. Är lagret benäget att paja trots dräneringshålet (som alltså finns på alla V8:or fr.o.m serienummer 6834) eller var det någon särskild vajsning?
VolvoTed skrev:Det blev en 2007a med all utr exl dvd, 9900mil, 2 ägare.
Jag tyckte DVD-spelare och RSE var ganska häftigt tillbehör tills för något år sedan sa ungefär som att alla ändå har surfplattor, bärbara datorer och smartphones osv nu. Då blev RSE väldigt daterat väldigt snabbt. Och en space-waster i armstödet i mittkonsollen. Men i övrigt, grattis :-)-) Lite bilder vor epå sin plats, ja.
av AWDvolvo
Jag har en fråga angående kamremsbyte/stora 24 000 mils servicen på just v8an, min bil har snart rullat 9700 mil och till mitten av sommaren är den 10 år gammal! (24 000 mil eller 10 år är det som det gäller för remmarna på bilen enligt volvo)
Vad tror ni? Ska man göra ''stora'' servicen redan nu innan sommaren eller håller det?
Jag har funderat på att göra en reminspektion på volvoverkstad och därefter ta ett beslut....
Undrar också om det finns andra som går i dessa tankar?
av AWDvolvo
borg skrev:Det är väl kamkedja och inte kamrem på v8 awd!!!
Hmm....verkstadskillen på volvo snackade om kamrem? :???: Han kanske menade multiremmen Ir?
Kan nog stämma att den har kamkedja, får forska lite mer!
Användarvisningsbild
av onkeltompa
Grattis Teddan,

då får du visa den på jobbet och lägg gärna upp några bilder här på forumet.

Tompa
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Precis. Där gäller en gång om &ari[…]

Råd vid punktering

@StefanN , Som Vianor då, fast jag ser inte[…]

B21A drar över 4 liter milen

Du måste mäta ventilspelet, annars &quo[…]