apersson850 skrev:Han skrev ju att om han glömmer släcka har han parkeringsljus med inte varselljus. Det blir det ju inte om det tänds på parkeringsljuset, om inte halvljuset är tänt.
Det var därför jag undrade vad sladden till halvljuset skulle vara bra för.
När ljusvredet står i p-läge så tänds varselljusen när jag startar bilen och släcks när jag stänger av bilen. Däremot kommer inte p-ljuset släckas, det är ju konstant på i det läget.
När ljusvredet står i 0-läge tänds varselljusen när jag startar bilen och släcks när jag stänger av bilen. Däremot kommer inte p-ljuset lysa alls, då bilen är programmerad så.
När ljusvredet står i halvljusläge tänds halvljuset när jag startar bilen och släcks när jag stänger av bilen. Varselljusen kommer inte att tändas alls i det läget.
Därav kabeln till halvljuset.
Halvljus av och tändning på = varselljus på.
Halvljus på och tändning på = varselljus av.
Tändning av oavsett ljusläge = varselljus av.
Har nu ordnat 10 m 0,75 dubbelkabel och 2-poliga AMP-kontakter på Biltema, samt två H8-kontakter från annat håll (leverans imorgon). Av detta tillverkar jag ett adapterkablage mellan Volvos DRL-lyktor och Philips kontrollmodul. På så vis behöver jag inte klippa och modifiera vare sig bilens ordinarie dimljuskablage (jag låter det vara urkopplat bara) eller kablaget till Philips DRL-sats. Snabbt och enkelt att återställa om man vill, och DRL-satsen blir oskadd och kan användas på någon annan bil senare.