Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JanneP77
Perra83 skrev:
JanneP77 skrev: Är det någon som har beställt MY15 nyligen som lyckats förhandla till sig MY16-utrustning i efterhand (ändra ordern)? Tänker då på Keyless och elstolar...
Det tabben gör man bara inte :shock: Keyless och minst en elstol är i princip omöjligt att vara utan. Min V60 saknar elstolar och ja mår dåligt varje gång jag ska ta bilen efter att sambon har kört (S) Så satans pissjobbigt är det faktiskt!

Haha! Förstår dig. Själv har jag aldrig haft elstolar och känner inte att jag behöver det då frugan och jag sitter ungefär lika i bilen (flytta bak lite bara). Inte värt 10 000 kr för mig i alla fall. Keyless har jag haft på de senaste bilarna men tyckte inte det var värt 7 000 kr för det nöjet. Nu är det ju standard helt plötsligt så det är ju liiite surt.... Undrar om man kan gå in till handlaren och "begära" elstolar och keyless? Kan ändra min order fram till 17 mars.
Användarvisningsbild
av Perra83
Elstol är bra när du ska städa bilen. När du är klar så är det bara att trycka på en knapp så står stolen som du vill ha den på ett par sekunder. Keyless kan jag vara utan.

10000kr minus lite rabatt för stolen det är det värt. Stolen ändrar inställning automatiskt när du öppnar dörren.
Användarvisningsbild
av JanneP77
Perra83 skrev:Elstol är bra när du ska städa bilen. När du är klar så är det bara att trycka på en knapp så står stolen som du vill ha den på ett par sekunder. Keyless kan jag vara utan.

10000kr minus lite rabatt för stolen det är det värt. Stolen ändrar inställning automatiskt när du öppnar dörren.

Jo, men nu ingår det ju... Frågan är om man kan gå in till handlaren och få dem att slänga in dessa två features på min beställda MY15 utan kostnad eller tror ni man blir utskrattad och utföst från bilhallen..? :lol:
av perhall
JanneP77 skrev:Tillhör den skara som beställde XC70 nyligen, innan Classic släpptes.

Har konfigurerat den XC70 D5 AWD som jag beställt med Sport Edition och en massa annat och slutsatsen jag drar är;

Det blir inte billigare med en Classic för mig! T ex tar de nu 15 900 kr för Sport (9900 kr förut). Skillnaden är elstol förare och tydligen är nivåregleringen tillbaka helt plötsligt... :(

Jag valde lastpaket till min och det finns inte längre. Elluckan ingår visserligen men tonade/laminerade rutor går på lika mkt som lastpaketet gjorde.
Summa summarum; Min MY15 var ca 15 000 kr billigare med motsvarande utrustning (då saknar jag elstol och keyless go vilket jag prioriterade bort).

Tur också att motoruppgraderingen ändå inte når upp till Polestar som jag beställt, dock blev skillnaden mindre.... ;)
Känns som att jag kan sova gott i väntan på min MY15!

Är det någon som har beställt MY15 nyligen som lyckats förhandla till sig MY16-utrustning i efterhand (ändra ordern)? Tänker då på Keyless och elstolar...
Om ditt resonemang går ihop eller ej beror ju mycket på rabatter... låter lite som du jämför ditt netto med LP på MY16...
Användarvisningsbild
av JanneP77
perhall skrev:
JanneP77 skrev:Tillhör den skara som beställde XC70 nyligen, innan Classic släpptes.

Har konfigurerat den XC70 D5 AWD som jag beställt med Sport Edition och en massa annat och slutsatsen jag drar är;

Det blir inte billigare med en Classic för mig! T ex tar de nu 15 900 kr för Sport (9900 kr förut). Skillnaden är elstol förare och tydligen är nivåregleringen tillbaka helt plötsligt... :(

Jag valde lastpaket till min och det finns inte längre. Elluckan ingår visserligen men tonade/laminerade rutor går på lika mkt som lastpaketet gjorde.
Summa summarum; Min MY15 var ca 15 000 kr billigare med motsvarande utrustning (då saknar jag elstol och keyless go vilket jag prioriterade bort).

Tur också att motoruppgraderingen ändå inte når upp till Polestar som jag beställt, dock blev skillnaden mindre.... ;)

Är det någon som har beställt MY15 nyligen som lyckats förhandla till sig MY16-utrustning i efterhand (ändra ordern)? Tänker då på Keyless och elstolar...
Om ditt resonemang går ihop eller ej beror ju mycket på rabatter... låter lite som du jämför ditt netto med LP på MY16...
Nej, jämförde mitt listpris med listpriset på MY16, annars blir det en konstig jämförelse. :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Perra83 skrev:Min V60 saknar elstolar och ja mår dåligt varje gång jag ska ta bilen efter att sambon har kört (S) Så satans pissjobbigt är det faktiskt!
De problemet har inte jag, min sambo åker BMW och vägrar ratta en slö Volvo ;-)
av para
JanneP77 skrev:
Perra83 skrev:Elstol är bra när du ska städa bilen. När du är klar så är det bara att trycka på en knapp så står stolen som du vill ha den på ett par sekunder. Keyless kan jag vara utan.

Jo, men nu ingår det ju... Frågan är om man kan gå in till handlaren och få dem att slänga in dessa två features på min beställda MY15 utan kostnad eller tror ni man blir utskrattad och utföst från bilhallen..? :lol:
Värt att försöka iallafall.
Du fick säkert fria vinterdäck med till din 2015. Det ingår inte nu till 2016 så dom lämnar du väl tillbaks samtidigt? :lol:
Användarvisningsbild
av JanneP77
para skrev:
JanneP77 skrev:

Värt att försöka iallafall.
Du fick säkert fria vinterdäck med till din 2015. Det ingår inte nu till 2016 så dom lämnar du väl tillbaks samtidigt? :lol:
Yes, det fick jag! Det hade jag inte ens med i min beräkning. Alltså har jag inte gjort bort mig alltför mycket på att beställa en sen MY15... Som du säger, värt ett försök i alla fall! :lol:
Kan ju alltid använda argumentet att nivåreglering nu åter är standard på Classic Sport vilket jag inte har på min MY15. Lite konstigt det där, först var det standard för att försvinna under hösten -14. Nu är det standard igen...
av para
JanneP77 skrev:
Yes, det fick jag! Det hade jag inte ens med i min beräkning. Alltså har jag inte gjort bort mig alltför mycket på att beställa en sen MY15... Som du säger, värt ett försök i alla fall! :lol:
Kan ju alltid använda argumentet att nivåreglering nu åter är standard på Classic Sport vilket jag inte har på min MY15. Lite konstigt det där, först var det standard för att försvinna under hösten -14. Nu är det standard igen...
Ja enligt bygg din bil är nivåreglering standard nu men i offerterna jag fått från 2 olika säljare har båda tagit betalt för det så isåfall är inte ordersystemet uppdaterat. Säljaren skulle kolla med Volvo nu.

Åandrasidan är priset på "sport" höjt till 15900kr mot 9900 som det kostade med 2015 kampanj
av Hbgpolisen
JanneP77 skrev:
perhall skrev:

Nej, jämförde mitt listpris med listpriset på MY16, annars blir det en konstig jämförelse. :D
Snacka med säljaren som först höll med om att det var konstigt att listpriset på en Classic Summum mot en Summum 2015 som jag beställt blev bra mycket billigare. Han kollade på det och berättade då att normalt får man runt 11% rabatt på listpriset men på Classic så sänks den rabatten avsevärt då bilarna då redan är välutrustade, typ ner mot 5-6%. Om detta stämmer vette f*n men typ så förklarade han det med. Han förstod att jag blev irriterad över priserna men skulle kolla på om jag kunde få någon mer med i min beställning då jag har fram t.o.m 17 mars att ändra saker och ting. Krävde faktiskt taklucka och RTI...får väl se om han viker sig haha :D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]