Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Robbi skrev:Wow, det ser ju ut som rena sms appen från 90-talet. Funkar säkert klockrent. Pin koden som efterfrågas, är det den till VOC?
hahah , ja den är episkt snygg, en sån där man önskade det fanns en widget till ;)
Jag har ju inte VOC än, så jag vet inte. Men har för mig jag läst nånstans att man får en pinkod till VOC, så ange den du så bör de funka.
Jaha, så har man fått bilen idag och aktiverat VOC och appen i iPhone iOS 8.1, men den är ju opålitlig som fasen, går ju inte att se nånting i princip. Har man tur så kan man ju starta värmaren, men får oftast meddelande att "det går inte att kontakta din volvo", gud så bra det känns att man betalat ett x antal tusen extra för detta. :(
Fungerar det bra för er andra?
Robbi skrev:Märkligt, för mig fungerar allt sådant. Så, vad är det för bil som du har väntat så på?
Mkt skumt, blev något knepigt när jag skulle ansluta min telefon första gången oxå. Vill minnas att jag aldrig behövde trycka på on-call-knappen konstigt nog. Däremot fungerar det ju att tex ställa timer osv. Får ringa volvo och kolla om man kan börja om på något sätt.

Är en V70 D4e Automat Momentum Business Edition II, har inte lyckats med någon bild ännu .. hehe :)
Generellt tycker jag att VOC alltid strular när det börjar bli lite kyligt. Alltså, "alla" ska ha igång sina värmare samtidigt och systemet går på knäna.

Samtidigt, det är ju inte någon höjdarleverans av mobil/GSM-överföring medelst Telenors nät. Så, all in all är VOC rätt nyckfullt oavsett modell känns det som.
Elmeholt skrev:En annan grej, man kan ju aldrig se om den är låst eller vilken temp det är heller. Inte Tripmätare, tankmätare osv heller. Sjukt irriterande.
Samma problem för mig. Helt värdelöst.. Bara en massa blink, lys och flash och ingen funktion.. kan inte starta värmaren. Det var bättre förr med fjärrkontrollen. Uppenbarligen är det här med appar och nätverk något som volvo inte behärskar.. (och inte stereo heller.. skit).
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14

För en vanlig Svensson som ej kör p&arin[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]