Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Vet inte vad du menar med gardin men insynsskyddet är exakt samma som till V70 och jag antar därmed också V60.
Användarvisningsbild
av hållundan
Robbi skrev:Vet inte vad du menar med gardin men insynsskyddet är exakt samma som till V70 och jag antar därmed också V60.
Det är jag som supit ihop det. Det mjuka lastgallret/nätet i V60 sitter ju på ryggsidan av stolarna i två kassetter, vilka inte är en del av insynsskyddet. Hade ju för mig att lastnätet var en integrerad del av insynsskyddet, men så är ju inte fallet.

My bad.
av mattexc90
Är det D4:an som gäller för de flesta eller är det någon som skaffat D5:an, varför/varför inte?
Användarvisningsbild
av hållundan
Robbi skrev:Jaha, ta en sup är väl var mans rätt iblandBild.
Haha, ja speciellt på jobbet... :roll:
Användarvisningsbild
av hållundan
mattexc90 skrev:Är det D4:an som gäller för de flesta eller är det någon som skaffat D5:an, varför/varför inte?
D4 VEA Manuellt vevad. I huvudsak för prislappen och att jag är sugen på det absolut nyaste. Att det inte är en femma spelar mig ingen större roll. Dras just nu med en trött fyra från Frankrike i min V60, så allt är bättre.

Hade varit gött med en D5, men som sagt totalekonomi (förmånsvärde, leasingkostnad, etc) spelar in. Sen är det ju gött PK att ha en "miljöklassad" spis.
av mattexc90
Vet man om den nya motorn och lådan kommer komma med AWD inom rimlig framtid eller kommer man vara hänvisad till gamla grejor om man vill ha AWD tro? Jag är lite sugen på en ny XC70 men vill verkligen ha AWD och tvekar eftersom man just nu är hänvisad till den gamla spisen. Men det är ett ganska bra kampanjpris på AWD:erna just nu iofs.
Användarvisningsbild
av Robbi
Det kommer säkert men orka vänta. För mig var valet lätt, bor inte på landet och har klarat mig bra utan AWD I 20 år. Hade nog inte tagit det ändå med tanke på mitt svenssonåkande och den högre kostnaden och servicebesväret med AWD. Det pågår en riktig AWD-hype just nu och speciellt riktad till kundgruppen som inte nödvändigtvis behöver det.

Ställ dig frågan om du verkligen behöver AWD, ta med miljön i tankegången, väg det mot en modern pigg och miljövänlig bränslesnål motor och växellåda med dessutom fri (V70 aut, XC man) eller lägre skatt (XC aut 1689kr/år)
av mattexc90
Jag har haft AWD på min XC90 i snart 8 år och är en av de saker jag inte vill vara utan. Det tänker jag på varje vinter med min långa uppfart på min skafttomt i uppförsbacke och båt på släp som dras upp och ner på båtramper och lantställe med lång infartsväg i rejäl uppförsbacke. Det är också trevlig att kunna komma till jobbet utan några som helst problem när det kommer lite snö.

Den högre skatten och bränsleförbrukningen är naturligtvis en otrevlig bieffekt av både AWD och automatlåda men med tanke på vad min XC90 kostar idag att rulla omkring med skulle en XC70 kännas som rena spargrisen i jämförelse.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]