Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Perra83 skrev:
mattish skrev:Jag hämtar mina imorgon!

Tänk vad forum gör för vissa tillbehörs/reservdelsförsäljning.

För 10 år sedan var det "ambulansstaget" till 7/940 som sålde slut :P
Haha ja men det är bara kul!! Ja köpte till båda bilarna :lol:

Vad är ett "ambulansstag"? För snar 10 år sedan 14/5 2004 köpte ja min första bil, 21 år gammal. Ja va kär i Volvos femmor. Det blev en 854 Turbo -95. Ja hoppade över 740-stadiet. Fast ja har haft en 744 GL -88 som vinterbil. De va kul som fn!
Bild

Så kallat ambulansstag / undre chassistag. Monterades under bilen för att styva upp framvagnen. Satt standard på 960 från -95 och uppåt.

Bild

Jag tyckte det kändes ganska stor skillnad efteråt faktiskt..
Har funderat på skaffa nåt sorts solskydd (+ bilen blir så mycket coolare, haha). Valet som finns består väl av 4st alternativ.

1) Tona själv och grisa med solfilmen och diskmedlet (känns väldigt avlägset)

2) Lämna in för proffstoning, men då kostar det också. Nackdelen är ju på vintern, blir så hemskt mörkt när man ska tex backa osv

3) Solarplexius, lätt att montera, överkomligt pris. Finns flera nackdelar med skramlande ljud m.m

4) Solgardiner som en del av er kör med, verkar vara många fördelar och vad jag kan utläsa få nackdelar (någon som har någon nackdel får gärna upplysa)

En fråga. Har bra koll på prisbilden på 3 första varianterna. Men vad kostar dessa solgardiner (5 fönster, V70 -10a)? Var finner man dessa billigast? Sverige eller utomlands. Länktips emottages tacksamt.

Med vänlig hälsning Mistral.
mattish skrev:Bild
RBild
Bild
Clipsen till bakrutan var inget vidare. Två gick sönder efter att jag fått dom på plats. Men annars ok tycker jag!
Ser bra ut. Men någon superb fotograf är du inte :wink: Bilen du fotat är den gråmetallic? Ser hemskt likt färgen jag har på min kärra.
Mistral skrev:4) Solgardiner som en del av er kör med, verkar vara många fördelar och vad jag kan utläsa få nackdelar (någon som har någon nackdel får gärna upplysa)

En fråga. Har bra koll på prisbilden på 3 första varianterna. Men vad kostar dessa solgardiner (5 fönster, V70 -10a)? Var finner man dessa billigast? Sverige eller utomlands. Länktips emottages tacksamt.
4) Nackdel: De försvårar ju möjligheten att "mona". :mrgreen: Tur det kanske?
Det står att de glipar lite tidigare i tråden samt att någon lätt råkade ha sönder något/några clips.

En fråga Priset är nog 1750 kr för 5 rutor (1030 kr för 3 rutor i bagaget, 720 kr för baksätet). Jag beställde till V50 från England där just de var ca 700 kr billigare för 5 rutor men den sidan har inte med frakt bättre priser på övriga solskydd till Volvo tyvärr.
Mistral skrev:
Ser bra ut. Men någon superb fotograf är du inte :wink: Bilen du fotat är den gråmetallic? Ser hemskt likt färgen jag har på min kärra.
Skyller på kameran i telefonen.. Den sista bilden var det fullständigt medvetet att sätta ett finger på halva... Orkade inte ta upp bilden i datorn och redigera..

En bild i motljus, en bild i medljus och sen bakluckan? Mer att klaga på ;) :lol: ??

Färgen är Caper Green Metallic. riktigt najs när den är ren och särskilt smutsig ser den inte ut att vara när den är det..
Piffade upp V50:n idag. Det kom nämnligen ett paket med volvos solskydd med Posten. 1040 kr var det väl värt för 5 rutor. Naturligtvis monterades de direkt :)

I bakdörrarnas sida, längst fram/ner finns det en liten glipa men inte på någon annan plats vad jag kunde se. Är ruskigt nöjd. Får fixa en bild också snart.

Bagage: http://www.volvopartshop.com//sun-blind ... 3561-p.asp
Bakdörrar: http://www.volvopartshop.com//sun-blind ... 3560-p.asp

Jum jum
Bild

Jo visst var det Made in Sweden som det skrivits om tidigare i tråden
Bild

Påsen som de kan förvaras i om man vill ha utan dem ett tag:
Bild
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6