Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nu beställt en westfalia från tyskland och tänker köpa en TRM + 13polig kabelhärva från bildelsbasen och göra detta själv. Tänkte bara dubbelkolla med er på forumet ifall det är TRM från MY-13 och uppåt eller endast -13 som är kompatibel med min bil som är MY-11 för att få LED lysen att funka eller funkar även 7polig med TRM från -13?
apersson850 skrev:Jo du, hur bredbent jag än lyckas stå är jag jordnära nog för att ha någon fot på backen, och nog fasen är den där kulan i närheten där. :wink:

Ja det är så när man har stora kulor :wink:
Blev lite fundersam när jag idag skulle koppla ihop TRM och kablage enligt volvos instruktioner.

1. De visar 2st säkringar en vanlig och en tjockare fyrkantig men inget om vilka värden de ska vara på?

2. Behövs skarvkabeln mellan de fördragna kablaget under mattan som ska kopplas ihop till TRM Märkt med "I" i instruktionerna nedan, vad kostar en sådan?
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... /Automatic

Bilen ifråga är en MY11
Har en v70 2016 sport, som jag tänkte montera delbart drag på. Är inne på ett westfalia, men undrar om det bara är bilar med r- design man behöver kapa avgas på? Eller gäller det även min?

Sen ang. TRIM + 13polig kabelhärva, är det samma på alla volvo från 2014 och uppåt ( led) alltså kan jag köpa allt från en xc60 2015 och kabel, databox och så passar min v70 2016?
Enligt monteringsanvisningen till min XC70 från 2012 var det bilar med dubbla utblås som draget skulle kapas av och sen skarvas på, för att undvika att man bryter sönder avgassystemet när kroken ska bökas in och dras fast.
Ja, det går. Volvo hävdar inget annat, men däremot säger de att om man gör så frestar det på avgassystemet så mycket att det kan få "skador för livet", så att säga. I alla fall om man ska komma åt med momentnyckel där de säger att man ska.
Okej tack för svaren, får helt enkelt testa om det går utan att kapa. :)

Hur är det med volvos egna släpvagns kablar / box är det samma på alla 2014-2016 / passar alla bilar eller är det speciella för varje model?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]