Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Cinom skrev:Jag bytte min vindruta och passade då på att skära bort listen på den nya rutan och beställde en list till V70 99-00 och monterade på nya rutan..

Vooila.. så hade man löst problemet på ett snyggt sätt!

Ser nu ut som på en V70N!
Intressant variant. Tror aldrig jag sett en omonterad vindruta till vare sig V70N eller V70 II. Sitter listen till rutan på V70 II alltså fast i själva rutan och kan skäras bort medan den till V70N är lös och kan sättas dit istället?
svergie2 skrev:Men har inte Volvo 12 år rostskyddsgaranti?

inifrån och ut, inte det andra hållet. Mercedes har 30 år. Hur ofta tror du den har används förutom på E-klass i början på 2000-talet där dom slog fast alla listerna runt dörrar och baklucka med hammare. Många dörrar blev det att byta.
av mattish
KnotVillage skrev:
svergie2 skrev:Men har inte Volvo 12 år rostskyddsgaranti?

inifrån och ut, inte det andra hållet. Mercedes har 30 år. Hur ofta tror du den har används förutom på E-klass i början på 2000-talet där dom slog fast alla listerna runt dörrar och baklucka med hammare. Många dörrar blev det att byta.
Rostskyddsgarantin gäller inte slitage och stenskott är slitage som ägaren har ansvar att åtgärda!
av Cinom
andersuw skrev:
Cinom skrev:Jag bytte min vindruta och passade då på att skära bort listen på den nya rutan och beställde en list till V70 99-00 och monterade på nya rutan..

Intressant variant. Tror aldrig jag sett en omonterad vindruta till vare sig V70N eller V70 II. Sitter listen till rutan på V70 II alltså fast i själva rutan och kan skäras bort medan den till V70N är lös och kan sättas dit istället?

Stämmer gott d..

Listen på V70II är limmad på rutan fast listen till V70N och V70 99-00 har en list som ser ut som ett litet " h " alltså klämd fast.
Dock är det omöjligt att utföra på en monterad ruta.
av andersuw
Cinom skrev:
andersuw skrev:

Stämmer gott d..

Listen på V70II är limmad på rutan fast listen till V70N och V70 99-00 har en list som ser ut som ett litet " h " alltså klämd fast.
Dock är det omöjligt att utföra på en monterad ruta.
OK. Tack! Då fattar jag hur det fungerar.

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

Jag håller på att felsöka på[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]

Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]