Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av prahna
Stoffe87 skrev:
prahna skrev:Men jag är gubbe i år (40) så svamp funkar fint:)
Nu menar jag inte dåligt med "svampigt" kom inte på ett bättre ord :D
Enligt min mening så finns inte dålig komfort i en Volvo idag :D
:) förstod det:)
av Daniel73
Jag tycker standardchassiet är på tok för mjukt, ogillar bilar som kränger i rondeller ect.

Men hade jag köpt bilen idag hade jag nog valt 17" för lite bättre komfort utan att bilen blir krängig.
Man slipper även dom eländiga utslagsbegränsarna som gör bilen svårparkerad då svängradien blir enorm.
av Tobson01
Daniel73 skrev:Jag tycker standardchassiet är på tok för mjukt, ogillar bilar som kränger i rondeller ect.

Men hade jag köpt bilen idag hade jag nog valt 17" för lite bättre komfort utan att bilen blir krängig.
Man slipper även dom eländiga utslagsbegränsarna som gör bilen svårparkerad då svängradien blir enorm.
Hur fort kör du genom rondeller? :-O)
av Daniel73
Ca 50km/h
av ulf68
Jag går inte i väntans tider längre :)
Fick min bil för knappt två veckor sedan. D4 AWD Sport med nästan allt extra. Jämfört med min tidigare så tycker jag sportchassit är ett lyft. Mycket stadigare och inte lika gungig. Visst, potthålen känns kanske mer men det beror kanske mer på 19-tumsfälgarna.
Jag fick ingen BLIS men det känns som jag klarar mig utan den då den som sagt inte funkar helt 100 vid t.ex. regn.
Bilagor
xc70.jpg
xc70.jpg (76.31 KiB) Visad 347 gånger
av prahna
Ulf68, riktigt snygg. Nu blev jag inspirerad.
Jag tycker sport är snyggare än summum men jag vill ha sköna stolar. Inte hårda som i polarens BMW 330d och inte samma hårda chassi. Hur hård blir bilen? Har faktiskt inte kört xc70 någon gång. Knappt ens kört en nyare V70 heller (bara typ en 2006a) utan har bara köpt en bil för jag behöver den.... Kommer heller inte ha tid att åka och testa så det blir på vinst och förlust.
Lutar dock mest mot en summum ändå.

Är det utslagsbegrensare på 18"?
av peppe67
Ja *SUCK* jag väntar också! Problemet är att de just nu tydligen har så stor orderingång att de inte kan visa leveransstatus på "min sida" :-(
Enligt min säljare är min leverans beräknad till 28/10, men jag kan ju inte kontakta honom hela tiden. Kanske att det inte blir bättre när de får igång leveransstatusen för då kanske man blir att sukta ännu mer men jag vill ändå veta!
av Verdi
prahna skrev:Ulf68, riktigt snygg. Nu blev jag inspirerad.
Jag tycker sport är snyggare än summum men jag vill ha sköna stolar. Inte hårda som i polarens BMW 330d och inte samma hårda chassi. Hur hård blir bilen? Har faktiskt inte kört xc70 någon gång. Knappt ens kört en nyare V70 heller (bara typ en 2006a) utan har bara köpt en bil för jag behöver den.... Kommer heller inte ha tid att åka och testa så det blir på vinst och förlust.
Lutar dock mest mot en summum ändå.

Är det utslagsbegrensare på 18"?

Testa en XC70 så får du känna. Jag har en Sport och den är absolut inte hård och stötig. Stolarna är också väldigt mjuka. Du behöver inte oroa dig.
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 116
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat