Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sleeper
Nu har jag också testat glipstone. Kan hålla med flera tidigare talare. Det doftar skinn men möjligen fel sorts skinn. Doften är kryddig och murrig, typ som en engelsk skinnhandske eller något sånt. Jag provade först på en skinnhandske och sedan i bilen bara på några osynliga ställen så doften är knappt märkbar i bilen nu.

Jag har just beställt läderbalsamet som rekommenderades ovan och tänker testa det i samma försiktiga utsträckning innan jag kör fullt ut.
av ahlis1
Sleeper skrev:Nu har jag också testat glipstone. Kan hålla med flera tidigare talare. Det doftar skinn men möjligen fel sorts skinn. Doften är kryddig och murrig, typ som en engelsk skinnhandske eller något sånt. Jag provade först på en skinnhandske och sedan i bilen bara på några osynliga ställen så doften är knappt märkbar i bilen nu.
Jag önskar jag varit lika försiktig :cry: det luktar verkligen starkt av skinn i bilen men som jag skrev i tidigare inlägg, inte som det normalt luktar av en skinnklädsel!
Användarvisningsbild
av Sleeper
ahlis1 skrev:
Sleeper skrev:Nu har jag också testat glipstone. Kan hålla med flera tidigare talare. Det doftar skinn men möjligen fel sorts skinn. Doften är kryddig och murrig, typ som en engelsk skinnhandske eller något sånt. Jag provade först på en skinnhandske och sedan i bilen bara på några osynliga ställen så doften är knappt märkbar i bilen nu.
Jag önskar jag varit lika försiktig :cry: det luktar verkligen starkt av skinn i bilen men som jag skrev i tidigare inlägg, inte som det normalt luktar av en skinnklädsel!
Det var tack vare ditt inlägg jag var försiktig, så tack för det=)

Det borde väl inte ta såå lång tid för doften att försvinna dock? När den dämpats något så kanske den känns mer äkta? Annars kanske du kan tvätta klädseln med läderrenggöring? Jag skriver en rapport efter jag applicerat läderbalsamet!
Användarvisningsbild
av LeifA
Jag ska ta min i morgon,och ta det lite lätt då så att säga.
Jag kan tänka mig att man både vänjer sig vid doften och att doften blir svagare allt eftersom.
Användarvisningsbild
av LeifA
Nu är det gjort och jag tycker inte att det luktar mycket, lite känns det men inte för mycket.
Användarvisningsbild
av Sleeper
Nu har jag testat Passier Lederbalsam också. På en mkt liten yta på armstödet i förardörren för säkerhets skull.
Besviken! Det är ett väldigt fett medel som känns och luktar EXAKT som hårvaxet DaxVax. Det återstår väl att se hur det blir när det absorberats av skinnet men efter några timmar ser det bara blankt och flottigt ut och doftar alltså hårvax.
Nej... om jag väljer att behandla skinnklädseln i större utsträckning så blir det nog med Glipstone...

Det här är lite konstigt. När jag k[…]

En gnutta fett på gummipackningen gör d[…]

V90 läggs ner.

Det där beror mycket på hur man definie[…]

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]